Kultapossun 45-vuotissynttärit Linnanmäellä

Kultapossun 45-vuotissynttärit Linnanmäellä Kultapossu on lapsenmielinen keski-ikäinen. Kultapossu on lapsenmielinen keski-ikäinen. Se on jo ainakin neljä sukupolvea kannustanut lapsia säästämiseen ja opettanut rahankäyttöä. Kultapossun ystävien oma kerho, Kultapossukerho, täyttää tänä vuonna 45 vuotta ja on Suomen suurin ja vanhin lasten- ja nuortenkerho. Kultapossukerhon alkuperäisten sääntöjen mukaan sen tarkoituksena on hauska ja hyödyllinen askartelu, tervehenkinen vapaa-ajanvietto ja säästäminen, joiden avulla on tarkoitus kehittää Suomen lapsissa säästäväinen uutteruuteen kannustava mielenlaatu. Vuonna 1958 tuo tarkoitti sitä, että riittävästi säästämällä sai kultaisen säästöpossun ja suurmestarin arvonimen. Tänään Kultapossukerhon ajatus on sama, mutta keinot monimuotoisemmat. Hyvä esimerkki uusista keinoista on Kultapossun nimikkorahasto, Sampo Kultapossu. Sen avulla jokainen Kultapossun ystävä voi pitemmällä tähtäimellä säästää jotain suurempaa tavoitetta varten. Kultapossun tuntevat kaikki. Kultapossun tuntevat kaikki lapset, isät, äidit, isovanhemmat. Monet ovat olleet Kultapossukerhon jäseniä. Kultapossukerhon menestyksen salaisuus onkin historiassa, mutta tämän päivän voima muutoskyvyssä. Kultapossukerho opettaa kärsivällisyyttä, säästeliäisyyttä ja rahan käyttöä, sillä kaikkea ei tarvitse käyttää saman tien. Kun vähän malttaa odottaa, saa sitten paljon hauskempaa. Kultapossukerho tarjoaa jäsenilleen Kultapossun, jäsenkortin, jolla saa alennuksia monissa kivoissa paikoissa ja hupia ja hyötyä kerhon omilla internetsivuilla osoitteessa www.sampo.fi/kultapossu. Kultapossu selätti EU:n Kultapossukerhosta tuli heti hitti, ensimmäisenä säästöpossuvuotena Kultapossuun säästi peräti 40 000 lapsiasiakasta ja seuraavana vuonna uusia kerholaisia tuli mukaan saman verran. 35-vuotiaana Kultapossukerho oli pulleimmillaan, jäseniä oli yli 300 000, sittemmin määrä on tasaantunut vähän yli 200 000 jäseneen. Ihan helppoa ei Kultapossunkaan elämä ei ole ollut. Vajaat kymmenen vuotta sitten EU uhkaksi kieltää Kultapossukerhon, sen kun pelättiin aiheuttavan riippuvuutta. Kultapossu kuitenkin hellytti EU:n, mieliruokanaan kolikkoja pitävä Kultapossu ei voi olla lapsille vaarallinen. Syntymäpäivät Linnanmäellä Kultapossu viettää koko kesän syntymäpäiviään lasten kanssa, Linnanmäellä. Siellä entisille ja nykyisille kultapossukerholaisille esittäytyy maailman suurin Kultapossu. Juhliaan Kultapossu viettää kuitenkin työn merkeissä, sillä se aikoo kesän aikana kerätä Lastensuojelun Keskusliitolle ison määrän rahaa. Anna sinäkin Kultapossulle syntymäpäivälahja, Kultapossu lahjoittaa sen puolestasi. On hienoa olla Kultapossukerhon jäsen ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00360/wkr0002.pdf