Maailman suurin säästöpossu esittäytyy Linnanmäellä

Maailman suurin säästöpossu esittäytyy Linnanmäellä Maailman suurin säästöpossu on yksi kesän uutuuksista Linnanmäellä. Maailman suurimman säästöpossun yleisölle esittelee Sampo Pankki, jonka kaikille suomalaisille tuttu Kultapossu viettää Linnanmäellä tänä kesänä 45-vuotissyntymäpäiviään. Kultapossu aikoo Linnanmäellä rikkoa maailmanennätyksen ja päästä Guinessin ennätystenkirjaan. Se kun on maailman suurin säästöpossu. Linnanmäellä kävijät voivat myös arvuutella maailman suurimman säästöpossun kokoa. Kävijöiden tehtävänä on arvata, paljonko rahaa yhden euron kolikkoina mahtuu ennätyspossuun. Ennätyskirjaan pyrkivä Kultapossu on valmistettu MK-Tresmer Oy:n mallin mukaan. MK-Tresmer on ollut mukana Kultapossun matkalla jo pitkään, sillä se valmistaa normaalikokoiset possut. Jättipossu tukee lapsia ja nuoria Linnanmäellä syntymäpäiviään viettävä Kultapossu kerää myös rahaa lasten ja nuorten tukemiseen. Maailman suurin Kultapossu odottaa kesän aikana saavansa noin 20 sentin lahjoituksen jokaiselta Linnanmäellä kävijältä. Kesän aikana keräämänsä rahat Kultapossu lahjoittaa Lastensuojelun Keskusliiton kautta erityisen tuen tarpeessa olevien lasten koulutukseen. Näitä erityisen tuen tarpeessa olevia nuoria ovat vammaiset lapset ja lastensuojelun piirissä olevat lapset. - Toivomme, että mahdollisimman moni Linnanmäen vieras poikkeaa katsomassa Kultapossua ja samalla tukemassa hyväntekeväisyyttä. Kultapossukeräys ja muu yhteistyö Linnanmäen kanssa ovat Sammolle selkeää jatkoa huhtikuun puolivälissä julkaistulle koululahjoitus- projektille. Sampo haluaa jatkossa tukea ammattiurheilun sijaan lapsia, nuoria ja nuorisourheilua, kertoo viestintäjohtaja Hannu Vuola Sammosta. Keräyksen takana oleva Lastensuojelun Keskusliitto on vuonna 1937 perustettu alan kattojärjestö. Sen laajan projektitoiminnan avulla kehitetään lastensuojelua ja lasten hyvinvoinnin edellytyksiä myös paikallistasolla. Jättikultapossun lisäksi Linnanmäellä on esillä Kultapossunäyttely, jossa on nähtävillä vanhoja lippaita sekä lasten kirjeitä ja piirustuksia vuosien takaa. Kultapossu saa 45-vuotissyntymäpäiviensä kunniaksi myös Kultapossun Ryöstö -pelin, jota voi pelata joko Linnanmäellä tai internetissä osoitteessa www.sampo.fi/kultapossu. Lisätietoja: viestintäjohtaja Hannu Vuola, Sampo, puh. 010 516 0040 viestintäpäällikkö Annamaija Puonti, Lastensuojelun Keskusliitto, puh.(09) 3296 02 14 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00300/wkr0002.pdf