MANDATUM PÄÄOMARAHASTOT PERUSTI

Mandatum Pääomarahastot Oy Lehdistötiedote 10.5.2002 MANDATUM PÄÄOMARAHASTOT PERUSTI RAHASTOJEN RAHASTON Mandatum Pääomarahastot Oy on perustanut ensimmäisen suomalaisen kommandiittiyhtiö-muotoisen pääomarahastoihin sijoittavan rahastojen rahaston. Rahasto sijoittaa eurooppalaisiin pieniin ja keskisuuriin noteeraamattomiin yrityksiin buyout- ja kasvupääomatilanteissa sijoittaviin pääomarahastoihin. Rahaston nimi on Mandatum Pääomarahasto I Ky ja sen ensimmäinen sulkeminen tapahtui 47 milj. euron pääomalla. Rahaston sijoittajat ovat suomalaisia institutionaalisia sijoittajia. Rahasto kerää sijoituksia yhden vuoden ajan perustamisesta lukien ja sen tavoitekoko on 100 milj. euroa. Mandatum Pääomarahastot Oy on Sampo-konserniin kuuluvan Mandatum Omaisuudenhoito Oy:n 100 %:sti omistama tytäryhtiö, joka suorittaa private equity -rahastoihin ja suoriin private equity -sijoituksiin liittyvää konsultoivaa omaisuudenhoitoa. Lisätiedot: Hannu Iiskola, Mandatum Pääomarahastot Oy:n toimitusjohtaja, puh. 010 236 5314 tai 0400 605 465 Ari Aaltonen, Mandatum Pääomarahastot Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Mandatum Omaisuudenhoito Oy:n toimitusjohtaja, puh. 010 236 5310 tai 040 543 4214 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/10/20020510BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/10/20020510BIT00010/wkr0002.pdf