MANDATUM PÄÄOMARAHASTOT I KY KERÄSI 50 MILJOONAA EUROA TÄYTEEN

MANDATUM PÄÄOMARAHASTOT I KY KERÄSI 50 MILJOONAA EUROA TÄYTEEN Mandatum Pääomarahastot I Ky suljettiin toukokuun lopulla. Yhteensä tähän ensimmäiseen suomalaisen instituution Suomeen perustamaan kommandiittiyhtiömuotoiseen pääomarahastojen rahastoon kertyi pääomia 50 miljoonaa euroa. Rahaston sijoittajat ovat suomalaisia institutionaalisia sijoittajia. Mandatum Pääomarahasto I Ky sijoittaa hajautetusti korkealaatuisiin, sijoitushistorialtaan luotettavien hallinnointiyhtiöiden hoitamiin pääomarahastoihin. Mandatum Pääomarahastot I Ky:n vastuunalaisena yhtiömiehenä toimii Mandatum Pääomarahastot Oy. "Tähän mennessä rahasto on antanut kolme sijoitussitoumusta. Se tulee sijoittamaan varojaan espanjalaiseen Nmas1, englantilaiseen Charterhouse Capital Partners VII ja italialaiseen Italian Private Equity Fund IV - pääomarahastoon. Kaikkien näiden sijoitustiimien tuottohistoria kuuluu pääomarahastojen parhaaseen neljännekseen", kertoo toimitusjohtaja Topi Piela. Mandatum Pääomarahastot Oy on Sampo-konserniin kuuluva pääomarahastosijoituksia hallinnoiva yhtiö. Yhtiöllä on hallinnoitavia sijoitussitoumuksia tällä hetkellä yli 800 miljoonaa euroa ja sijoituksia on tehty yli 70 pääomarahastoon. MANDATUM PÄÄOMARAHASTOT OY Lisätiedot: Topi Piela, toimitusjohtaja, puh. 010 236 5036 Hannu Iiskola, sijoitusjohtaja, puh. 010 236 5314 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00300/wkr0002.pdf