• Sampo/

MANDATUM PANKKIIRILIIKKEEN TOIMITUSJOHTAJA JAAKKO NIEMELÄ SIIRTYY UUSIIN TEHTÄVIIN Mandatum Pankkiiriliikkeen toimitusjohtaja Jaakko Niemelä siirtyy kesällä 2003 toimitusjohtajaksi ja perustajaosakkaaksi arvonmääritykseen erikoistuneeseen yhtiöön. "Työskenneltyäni yli 10 vuotta arvopaperimarkkinoilla oli aika etsiä haasteita uudelta alueelta. Suomesta puuttuu ammattimainen arvonmääritykseen keskittynyt yhtiö, ja mm. IAS:n aiheuttamat vaatimukset lisäävät tällaisten palveluiden kysyntää", sanoo Jaakko Niemelä. Mandatum Pankkiiriliikkeellä on vahva asema instituutioiden ja yksityishenkilöiden arvopaperivälittäjänä. Mandatum Pankkiiriliikkeen välityspalveluilla ja sijoitustutkimuksella on keskeinen asema myös Sampo-konsernin pankkikonttoriverkostossa, verkkopankissa sekä investointipankin pääomamarkkinatransaktioissa. Mandatum Pankkiiriliike Oy on Sampo-konsernin osakevälitystä harjoittava tytäryhtiö. Muita Mandatum-nimisiä yhtiöitä Sampo-konsernissa ovat omaisuudenhoitoon keskittynyt Mandatum Omaisuudenhoito Oy, pääomasijoituksia hallinnoiva Mandatum Pääomarahastot Oy ja corporate finance -liiketoimintaa harjoittava Mandatum & Co Oy. Lisäksi Sammon yksityispankki tarjoaa palvelujaan Mandatum-nimellä. SAMPO OYJ Hannu Vuola Viestintäjohtaja Lisätietoja: Viestintäjohtaja Hannu Vuola, Sampo Oyj 010 516 0040 JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet www.sampo.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00870/wkr0002.pdf