• Sampo/

Mobiiliraha käyttöön maaliskuussa - Nordea, Sampo ja Radiolinja tuovat yhdessä markkinoille mobiilirahan

Yhteistiedote Sampo, Nordea, Radiolinja Julkaisuvapaa 1.3.2004 klo 14.00 Mobiiliraha käyttöön maaliskuussa Nordea, Sampo ja Radiolinja tuovat yhdessä markkinoille mobiilirahan Nordea, Sampo ja Elisa Oyj:hin kuuluva Radiolinja tuovat yhdessä markkinoille mobiilin maksamisen palvelun. Tuttujen verkkopankkien ja matkapuhelinpalveluiden avulla kuluttajilla on käytössään helppo tapa maksaa matkapuhelimella tuotteita ja palveluita. Kaikille pankeille ja teleoperaattoreille avoin järjestelmä perustuu sähköiseen käteiseen ja maksamiseen nykyisillä matkapuhelinmalleilla. Sähköisiä palveluja tarjoaville yrityksille mobiiliraha tarjoaa uuden, joustavan maksamistavan. Mobiilirahan käyttäminen on helppoa. Kuluttajat lataavat käteistä mobiilirahakukkaroon tutussa verkkopankissaan. Siellä mobiiliraha on tarjolla muiden palvelujen ohessa. Käyttöä varten ei tarvita rekisteröitymistä eikä uusia tunnuksia tai salasanoja. Ostokset tehdään tekstiviestinä. Maksutapahtumien tiedot välittyvät Radiolinjan kautta pankeille ja raha siirtyy automaattisesti ostajan mobiilirahakukkarosta palveluntarjoajan tilille seuraavana pankkipäivänä. - Sampo Pankki haluaa tuottaa uusia, kiinnostavia palveluja nykyaikaisia maksuvälineitä arvostaville sekä henkilö- että yritysasiakkailleen. Mobiilirahalla maksaminen laajentaa omalta osaltaan pankin asiakkaiden mahdollisuuksia käyttää sähköisiä palveluja, johtaja Hannu Kuokka Sampo Pankista sanoo. - Maksaessaan ostokset mobiilirahalla kuluttajat voivat paremmin seurata rahankäyttöään eivätkä isot laskut pääse yllättämään jälkikäteen. Koska ostot maksetaan omista varoista, työnantajan puhelinliittymää on mahdollista käyttää mobiilimaksuihin, johtaja Raimo Näätsaari Nordeasta sanoo. Kauppiaille mobiiliraha on edullinen, koska käteisen rahan käsittely vähenee ja tilitykset nopeutuvat. Myös palveluiden hinnoittelumahdollisuudet tulevat joustavammiksi, ja saavutettavissa on entistä laajempi asiakaskunta. - Nyt toteutettavan yhteistyön joustavuus ja monikäyttöisyys tuo kauppiaille konkreettisia etuja, oli kyseessä sitten mobiilin maksamisen hyödyntäminen nykyisessä liiketoiminnassa tai uusien palveluiden kehittämisessä, tuotejohtaja Tuukka Toivonen Elisasta kertoo. Heti alkuvaiheessa mobiilirahalla voi maksaa mm. Suomalaisen kirjakaupan, Suomen Punaisen Ristin, Kauppalehden, Elisan, MTV3:n, Ylen Hyvän, Kirkon Ulkomaanavun, Plan Suomen ja Greenpeacen tarjoamia tuotteita ja hyväntekeväisyyteen lahjoitettavia varoja. Lähiaikoina mobiilirahalla voi maksaa muun muassa kertalipun HKL:n julkisen liikenteen välineissä. Mobiilirahalla voi maksaa sekä pieniä että suuria ostoksia. Hyviä esimerkkejä ovat mobiili- ja verkkopalvelut, automaattimyynti, pelaaminen ja vedonlyönti sekä erilaisten lippujen hankkiminen. Palvelu sopii hyvin sekä sähköisiin palvelukanaviin että fyysisiin maksupisteisiin. Lisätietoja: Nordea Raimo Näätsaari, eBusiness (09) 165 24972, 050-324 1410 Liisa Laine, tiedottaja (09) 165 42655, 050-668 39 Sampo Pankki Hannu Kuokka, johtaja, 010 513 5591, 050 423 5591 Elisa Oyj Tuukka Toivonen, tuotejohtaja, 050 506 6818 Petteri Svensson, Business Manager, 050 506 5959 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/01/20040301BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/01/20040301BIT00440/wkr0002.pdf