Sammolta USA:n markkinoille sijoittava value-rahasto

Lehdistötiedote 18.11.2002 Sammolta USA:n markkinoille sijoittava value-rahasto Sterling Capital uusi yhteistyökumppani Sampo tuo myyntiin uuden henkilöasiakkaille sekä instituutioille suunnatun sijoitusrahaston Mandatum US Small Cap Valuen. Rahaston varat sijoitetaan pohjoisamerikkalaisiin pääosin pienten ja keskisuurten arvoyritysten (value) osakkeisiin. Rahaston varoille tavoitellaan rahaston vertailuindeksin, Russell 2500 Value Index, ylittävää tuottoa. Kyseessä on pitkäaikaissäästämiseen sopiva rahasto, sillä suositeltava sijoitusaika rahastoon on yli viisi vuotta. Rahaston salkunhoitajana toimii amerikkalainen varainhoitaja Sterling Capital Management LLC, joka on erityisesti keskittynyt pieniin ja keskisuuriin arvoyrityksiin. Sterling Capital Management LLC on Sammolle uusi yhteistyökumppani. Varainhoitajan valinnassa Sampo käytti maailman johtavaa, salkunhoitajan valintaan erikoistunutta konsultointiyritys Watson Wyattia. Rahaston minimimerkintä on 500 euroa. Jatkuvan säästämisen voi aloittaa jo 30 euron kuukausisäästösummalla. Sekä merkintä- että lunastuspalkkio on 1,00 % ja hallinnointipalkkio 1,90% vuodessa. Lisätiedot: Sampo Rahastoyhtiö Oy, toimitusjohtaja Kimmo Laaksonen, p. 010 236 5001, 050 3245006 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00510/wkr0002.pdf