Sammon rahastoilla 250 000 osuudenomistajaa

Lehdistötiedote 16.3.2004 Sammon rahastoilla 250 000 osuudenomistajaa Sammon sijoitusrahastojen osuudenomistajien määrä on ylittänyt neljännesmiljoonan. Viimeisen kolmen vuoden ajan Sammon rahastosäästäjien määrä on kasvanut erittäin voimakkaasti. Vuoden 2001 alkuun verrattuna osuudenomistajien määrä on kaksinkertaistunut. Pelkästään viimeisen vuoden aikana osuudenomistajien määrä on lisääntynyt 50 000 omistajalla. Sampo Rahastoyhtiön toimitusjohtaja Kimmo Laaksosen mukaan viime vuosien vaikeissa markkinaolosuhteissa Sammon rahastoihin on tullut kymmeniä tuhansia säästäjiä, jotka ovat aloittaneet rahastosäästämisen merkitsemällä matalariskisiä lyhyen koron rahastoja. Nyt suunta on selkeästi kohti riskipitoisempia ja tuottohakuisempia vaihtoehtoja. - Tämä on jo joitakin kuukausia näkynyt selvästi rahastomerkinnöissä, jotka ovat ohjautuneet aivan erityyppisiin kohteisiin kuin edellisinä vuosina. Kuvaavana esimerkkinä on runsas kuukausi sitten perustettu Mandatum Russia -rahasto, jota on merkinnyt jo lähes 4 000 rahastosijoittajaa. Muutoinkin osakepainotteisten rahastojen nettomerkinnät ovat kasvaneet voimakkaasti vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna, Kimmo Laaksonen kertoo. Sammon sijoitusrahastoja hallinnoi Sampo Rahastoyhtiö. Rahastojen omaisuudenhoidosta vastaavat konserniin kuuluvat Mandatum Omaisuudenhoito ja absoluuttisen tuottotavoitteen rahastoihin erikoistunut 3C Asset Management sekä ulkopuolisina yhteistyökumppaneina tarkkaan valikoidut ulkomaiset varainhoitoyhtiöt. Lisätietoja: toimitusjohtaja Kimmo Laaksonen, Sampo Rahastoyhtiö Oy, puh. 010 236 5001 viestintäjohtaja Hannu Vuola, Sampo Oyj, puh. 010 516 0040 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/16/20040316BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/16/20040316BIT00050/wkr0002.pdf