• Sampo/

Lehdistötiedote 5.4.2004 Sammon uusi Eliksir-rahastoon sidottu pääomaturvattu joukkovelkakirjalaina kävi hyvin kaupaksi Sammon suomalaisille instituutiomarkkinoille tuoma, Erikoissijoitusrahasto Eliksiriin sidottu pääomasuojattu joukkovelkakirjalaina myytiin välittömästi sen liikkeellelaskun jälkeen maaliskuun lopussa. Tämän kansainvälisen investointipankin Bear Stearns Bank plc:n liikkeeseenlaskemaan "Eliksir Note due 2012" arvopaperiin sijoitetut varat sijoitetaan 3C Asset Managementin hoitamaan Eliksir - rahastoon. Eliksir on ensimmäinen Suomeen rekisteröity rahastojen rahasto, joka sijoittaa varansa absoluuttisen tuottotavoitteen rahastoihin. Rahastossa on tällä hetkellä yli 1 600 osuudenomistajaa ja sen pääoma on noin 75 miljoonaa euroa. 3C Asset Managementin toimitusjohtaja Juhani Elomaan mukaan kolme viikkoa kestäneen tarjousajan kuluessa merkintäsitoumuksia vastaanotettiin lähes 18 miljoonan euron edestä. - Ensimmäistä kertaa Suomeen rekisteröityyn absoluuttisen tuottotavoitteen rahastoon sidottu arvopaperi on 100%:sti pääomaturvattu. Tässä sijoitusratkaisussa etuna oli myös useille instituutioille tärkeä suotuisa käsittely vakavaraisuus- ja katekelpoisuus-laskennassa. Instituutiosijoittajat ovatkin olleet kiinnostuneita tämäntyyppisestä sijoitusmahdollisuudesta absoluuttisen tuoton maailmaan, Elomaa kertoo. 3C Asset Management on Sampo-konserniin kuuluva absoluuttisen tuottotavoitteen rahastojen salkunhoitoon erikoistunut varainhoitoyhtiö. Yhtiö on alallaan Suomen suurin ja sen hoidettavana oleva varallisuus on noin 500 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on toimipaikka Helsingissä ja Tukholmassa. Bear Stearns Bank plc on irlantilainen talletuspankki, jonka antamilla sitoumuksilla on yhdysvaltalaisen Bear Stearns Companies Inc:in (konsernin emoyhtiö) omavelkainen takaus. Bear Stearns Bank plc:llä on kansainväliset luottoluokitukset A Standard & Poors'ilta ja A1 Moodys Investors Service'lta. Bear Stearns konsernitase on suuruudeltaan n. 210 mrd Yhdysvaltain dollaria. Konsernin emoyhtiö on perustettu vuonna 1923 - kaikki 81 tilikautta ovat olleet voitollisia. Konserni on maailman 7. suurin investointipankki. Lisätietoja: toimitusjohtaja Juhani Elomaa, 3C Asset Management Oy, puh. 09-3481 5120 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/05/20040405BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/05/20040405BIT00350/wkr0002.pdf