SAMPO ON SAANUT VALMIIKSI IF-KAUPAN RAHOITUSJÄRJESTELYT

SAMPO OYJ PÖRSSITIEDOTE 1.4.2004, kello 8.00 SAMPO ON SAANUT VALMIIKSI IF-KAUPAN RAHOITUSJÄRJESTELYT Sampo Oyj on saanut valmiiksi 11. helmikuuta julkaisemansa If- osakekaupan rahoitusjärjestelyt. Sammon hallitus on päättänyt, että Sampo rahoittaa kaupan laskemalla liikkeeseen vakavaraisuuslaskennassa omaan pääomaan luettavan 600 miljoonan euron suuruisen debentuurilainan, 300 miljoonan euron suuruisen joukkovelkakirjalainan ja ottamalla 550 miljoonan euron lyhytaikaisen rahoituksen. Sampo Oyj:n kansainvälisille pääomamarkkinoille suunnattu 600 miljoonan euron debentuurilaina ylimerkittiin nelinkertaisesti. Sen laina-aika on 10 vuotta ja Sammolla on oikeus maksaa se takaisin 5 vuoden kuluttua. Lainan korko on 1,47 % yli pankkien välisten markkinoiden viiden vuoden koronvaihtosopimusten keskihinnan (SWAP). Sampo hakee kyseisen lainan ottamista julkisen kaupankäynnin kohteeksi Lontoon pörssissä (London Stock Exchange). Sampo Oyj:n kansainvälisille pääomamarkkinoille myymän 300 miljoonan euron joukkovelkakirjalainan kesto on 3 vuotta. Kyseinen laina maksetaan kokonaisuudessaan takaisin vuonna 2007. Lainan korko on 3 kk Euribor + 0,57 %. Sampo hakee kyseisen lainan ottamista julkisen kaupankäynnin kohteeksi Lontoon pörssissä (London Stock Exchange). Lisäksi Sampo Oyj ottaa 550 miljoonaa euroa kansainvälisiltä markkinoilta lyhytaikaisena syndikoituna pankkilainana. Sampo maksaa lainan takaisin lokakuussa 2004. SAMPO OYJ Hannu Vuola Viestintäjohtaja Lisätiedot: IR-johtaja Jarmo Salonen, puh. 010 516 0030 Viestintäjohtaja Hannu Vuola, puh. 010 516 0040 JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet www.sampo.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT00010/wkr0002.pdf