SAMPO OSTAA TAKAISIN OMIA OSAKKEITAAN

SAMPO OSTAA TAKAISIN OMIA OSAKKEITAAN Sampo Oyj:n hallitus on tänään päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen 10.4.2002 antaman valtuutuksen perusteella hankkia voitonjakokelpoisilla varoilla enintään 27 781 000 omaa A-sarjan osaketta Helsingin Pörssin järjestämän julkisen kaupankäynnin välityksellä hankintahetken käypään hintaan. Hankittavien osakkeiden määrä vastaa enintään 5 % yhtiön osakepääomasta tai 5 % kaikkien osakkeiden tuottamasta äänimäärästä. Yhtiön tarkoituksena on mitätöidä hankitut osakkeet. Osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 21.8.2002 ja päättyy viimeistään 9.4.2003. Sampo käyttää välittäjänään Mandatum Pankkiiriliike Oy:tä. Omien osakkeiden hankinta purkaa yhtiön ylikapitalisaatiota ja mahdollistaa Sammon pääomarakenteen kehittämisen. SAMPO OYJ Pertti Nurvala Tiedotusjohtaja LISÄTIEDOT: Talousjohtaja Peter Johansson, puh. 010 514 0010 IR-johtaja Jarmo Salonen, puh. 010 514 0030 tai 050 42 40030 Tiedotusjohtaja Pertti Nurvala, puh. 010 514 4030 tai 050 553 3484 LIITE: Tilintarkastajien lausunto JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet www.sampo.fi TILINTARKASTAJIEN LAUSUNTO Olemme tarkastaneet yleisluonteisesti Sampo Oyj:n osavuosikatsauksen 1.1.-30.6.2002. Tarkastus on suoritettu yleisluonteista tarkastusta koskevan hyvän tilintarkastustavan mukaisesti. Yleisluonteinen tarkastus on laajuudeltaan suppeampi kuin tilintarkastus ja rajoittuu pääasiallisesti tiedusteluihin yhtiön vastuuhenkilöiltä ja tilinpäätöserien analyyttiseen tarkastukseen ja antaa näin vähemmän varmuutta kuin tilintarkastus. Yleisluonteisen tarkastuksen yhteydessä tietoomme ei ole tullut seikkoja, jotka antaisivat aihetta olettaa, ettei osavuosikatsausta ole laadittu voimassa olevien säännösten mukaisesti. Helsingissä 13. elokuuta 2002 Ernst & Young Oy KHT-yhteisö Tomi Englund KHT ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00080/wkr0002.pdf