Lehdistötiedote 30.6.2004 Sampo Pankin Nuorisosäätiöstä Suomen Kulttuurirahaston Sampo Pankin nimikkorahasto Sampo Pankin Nuorisosäätiö on fuusioitu Suomen Kulttuurirahastoon. Samassa yhteydessä Suomen Kulttuurirahaston yhteyteen on perustettu Sampo Pankin nimikkorahasto, Suomen Kulttuurirahaston Sampo Pankin Nuorisorahasto. Se jatkaa Sampo Pankin Nuorisosäätiön työtä säätiön sääntöjen hengessä. Sampo Pankin Nuorisorahaston tarkoituksena on Suomen nuorison opiskelun, kulttuuriharrastusten ja vapaa-ajantoiminnan tukeminen apurahoja jakamalla. Apurahat julistetaan haettaviksi ja jaetaan Suomen Kulttuurirahaston muun toiminnan yhteydessä. Sampo Pankin Nuorisosäätiö perustettiin vuonna 1986 Postipankin 100- vuotisjuhlallisuuksien yhteydessä. Säätiö toimi nimellä PSP- Nuorisosäätiö vuoteen 1998 asti, jolloin nimi muutettiin Leonia- Nuorisosäätiöksi. Vuodesta 2001 säätiö on toiminut Sampo Pankin Nuorisosäätiön nimellä. Lisätietoja: aluejohtaja Antti Korri, Sampo Pankki, puh. 010 513 2650 (Sampo Pankin Nuorisosäätiön hallituksen viimeinen puheenjohtaja) ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/30/20040630BIT00180/wkr0001.pdf