• Sampo/

Lehdistötiedote 19.1.2004 Sampo Pankki ja Cap Gemini Ernst & Young Finland Oy mullistavat yritysten taloushallinnon Sampo Pankki Oyj ja tietotekniikan ja liikkeenjohdon konsulttiyritys Cap Gemini Ernst & Young Finland Oy (CGE&Y) tuovat yhdessä markkinoille uudenlaisen yrityksille ja tilitoimistoille tarkoitetun sähköisen taloushallintopalvelun. Netvisor eAccounting -palvelu on taloushallinnon sähköinen työkalu, joka korvaa perinteiset taloushallinnon järjestelmät. Palvelun käyttöönotto ei edellytä ohjelmistoinvestointeja tai lisenssipäivityksiä, vaan palvelu toimii tavallisella tietokoneella Internetin kautta. Palvelun avulla yritykset voivat hoitaa sähköisesti myynti- ja ostoreskontran, kirjanpidon ja tilinpäätökset sekä ajantasaisen raportoinnin. Netvisorin kautta voivat yrityksen taloudellista tilannetta seurata yrityksen ja tilitoimiston lisäksi myös muut yrityksen valtuuttamat tahot kuten esimerkiksi tilintarkastusyhteisöt, pääomasijoittajat ja yrityksen hallitusjäsenet. Palvelun tarjoaa ja tuottaa CGE&Y. Sampo Pankki tarjoaa tunnistuspalvelun sekä palveluun siirtymisen pankin verkkopalveluista. Palveluun kuuluu käyttäjähallinta. Netvisor soveltuu erinomaisesti tili- ja isännöintitoimistojen tarpeisiin. Se sopii myös franchising-yrityksille, jälleenmyyntiketjuille ja muille pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka tarvitsevat liittymän taloushallintoon sekä ketjun että yksittäisen yrityksen näkökulmasta. "Asiakkaille siirtyminen Netvisor eAccounting -palveluun merkitsee ajan ja resurssien säästöä, kun koko taloushallinto siirretään sähköiseen konseptiin. Asiakkaalta ei edellytetä ohjelmistohankintoja, koska palvelu tekee ne tarpeettomiksi," sanoo maksuliikkeestä vastaava johtaja Risto Tornivaara Sampo Pankin yrityspalveluista. "Uusi palvelu täydentää nykyisten sähköisten taloushallinnon palveluiden valikoimaa. Netvisor hyödyntää täysin verkkolaskutuksen mukanaan tuomat edut." "Sampo Pankin sähköisen palveluvalikoiman lisänä uusi sähköisen taloushallinnon palvelu on ainutlaatuinen. Netvisor vie CGE&Y:n Business Process Outsourcing -konseptin taloushallinnon osalta aivan uudelle tasolle. Ratkaisu pohjautuu Bittivisio Oy:n kehittämään uuden sukupolven taloushallinnon ohjelmistoon. Bittivisio Oy:n liiketoiminta ja henkilökunta on siirtynyt CGE&Y:lle. Sähköisen taloushallintopalvelun tuotanto, tuotekehitys ja myynti on organisoitu CGE&Y:ssä omaksi liiketoimintayksikökseen", kertoo uuden yksikön johtaja Riitta Lehikoinen. Netvisor eAccounting -palvelua tarjotaan myös yrityksille, jotka eivät tällä hetkellä ole Sampo Pankin asiakkaita. Sampo Pankki tarjoaa vahvan tunnistuksen myös muiden pankkien asiakkaille. Lisätiedot: Cap Gemini Ernst & Young Finland Oy Yksikönjohtaja Riitta Lehikoinen puh. 09-452651, riitta.lehikoinen@cgey.com Sampo Oyj Viestintäjohtaja Hannu Vuola puh. 010 516 0040, hannu.vuola@sampo.fi Sampo Pankki Oyj Sampo-konserniin kuuluva Sampo Pankki tarjoaa peruspankkipalveluja sekä monipuolisia sijoittajan ja säästäjän palveluja henkilöasiakkaille, yrityksille ja yhteisöille. Sampo-konsernilla on Suomessa yhteensä noin 1,2 miljoonaa henkilö- ja noin 100 000 aktiivista yritys- ja yhteisöasiakasta. Sammon toiminta keskittyy pääosin Suomeen, mutta sillä on tytärpankit Virossa ja Liettuassa. Henkivakuutuspalveluja Sampo tarjoaa koko Baltian alueella sekä Puolassa. Lisätietoja verkkosivuilta www.sampo.fi. Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young on yksi maailman johtavia tietotekniikan ja liikkeenjohdon konsultointiyrityksiä. Yhtiö tarjoaa maailmanlaajuisesti liikkeenjohdon- ja tietotekniikan konsultointia, järjestelmäintegraatiota sekä tekniseen kehitykseen, suunnitteluun ja ulkoistukseen liittyviä palveluita. Se auttaa asiakkaitaan toteuttamaan kasvustrategioita ja hyödyntämään teknologisia ratkaisuja verkkotaloudessa. Cap Gemini Ernst & Youngilla on yli 50 000 työntekijää, joista noin 3 500 työskentelee Pohjoismaissa ja 600 Suomessa. Toimipisteitä on yhteensä 31 maassa. Yrityksen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2002 oli 7 miljardia euroa. Lisätietoja löytyy verkkosivustolta www.fi.cgey.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00120/wkr0002.pdf