Sampo Pankki selkeyttää henkilöasiakastilien hinnoittelua

Lehdistötiedote 29.10.2003 Sampo Pankki selkeyttää henkilöasiakastilien hinnoittelua Käyttötilipaketin kuukausihinta laskee 1.2.2004 alkaen 6 eurosta 2,90 euroon Sampo Pankki muuttaa käyttö- ja säästötilien korkoja ja palvelumaksuja 1.2.2004 alkaen. Keskeisenä uudistuksena on monimutkaisen hinnoittelujärjestelmän yksinkertaistaminen. Uudistuksella luodaan hinnasto, josta asiakas näkee vaivatta oman palvelukokonaisuutensa hinnoittelun perusteet sekä kriteerit päästä edullisemman hinnoittelun piiriin. Osalle asiakkaista muutos tuo alennuksia, osalle korotuksia heidän käyttämiensä palvelujen maksuihin. Kuukausittaisen käyttötilipaketin hinta laskee 6 eurosta 2,90 euroon. Yli 10 000 euron säästöt Sampo Pankkiin keskittänyt asiakas saa käyttötilipaketin maksusta yhden euron alennuksen. Yli 50 000 euron säästöt Sampo Pankkiin keskittänyt asiakas saa paketin maksutta. Käyttötilipakettiin kuuluvat jatkossakin mm. verkkopankin käytössä tarvittavat palveluavaimet ja laskun maksu verkkopankissa, suoraveloitus sekä tiliote kerran kuukaudessa. Asiakas saa myös maksutta Henkilökohtaisen Talousarvion Sammon tunnilla. Lisäksi käyttötilipaketin ottanut asiakas saa alennettuun hintaan pankkikortin sekä laskun maksun automaatilla, maksukuorella ja konttorissa. Tällä hetkellä jo lähes kolme neljästä asiakkaiden kaikista laskunmaksutapahtumista hoituu verkkopankin ja suoraveloituksen kautta, jolloin asiakas ei maksa niistä erillishintaa. Erikoishinnoittelun piirissä pysyvät alle 26-vuotiaat opiskelijat, nuoret ja lapset, joille käyttötilipaketti on jatkossakin maksuton. Ammattikorkea- ja korkeakouluopiskelijoiden raha-asioiden hoitoon Sampo Pankki lanseerasi jo aiemmin syksyllä Massi-palvelukokonaisuuden, joka on otettu opiskelijoiden keskuudessa erittäin hyvin vastaan. Yksi käyttötili, säästämiseen omat tilivaihtoehdot Hinnastouudistuksen yhteydessä Sampo Pankki yhdistää käyttötilivalikoimansa, ja koroton käyttötili poistuu valikoimasta. Uuden Sampo käyttötilin korko on 1.2.2004 alkaen 0,1 prosenttia kaikille asiakkaille, myös niille joiden käyttötili on aiemmin ollut nollakorkoinen. Pitempiaikaista säästämistä varten Sampo Pankki tarjoaa asiakkaille käyttötiliä tuottavampia vaihtoehtoja, kuten säästötilin, eTalletustilin, Osaketalletuksen sekä rahastot. Säästötilin korko riippuu 1.2.2004 alkaen kulloinkin voimassa olevasta Sampo Prime - korosta, kuitenkin siten että se on vähintään 0,2 ja enintään 2,0 prosenttia. Sampo Pankin 1.2.2004 voimaan tuleva palveluhinnasto on nähtävissä osoitteessa www.sampo.fi/tiliuudistus sekä Sampo Pankin konttoreissa. Asiakkaille muutoksista tiedotetaan kirjeitse marraskuun aikana. Lisätietoja: viestintäjohtaja Hannu Vuola, puh. 010 516 0040 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00620/wkr0002.pdf