Sampo Pankki tukee nuorisotennistä

Lehdistötiedote 28.8.2003 Sampo Pankki tukee nuorisotennistä Sampo Pankista tulee merkittävä tukija suomalaiseen nuorisotennikseen. Sampo on allekirjoittanut kolmivuotisen yhteistyösopimuksen Suomen Tennisliiton kanssa. Sammon ja Suomen Tennisliiton yhteistyösopimuksen merkittävin kohde on Tennisliiton nuorisoturnaus, Sampo Pankki Junior Grand Prix, jossa pelaavat maamme parhaat 11-17 -vuotiaat tytöt ja pojat. Yhteistyö Sammon ja Suomen Tennisliiton kanssa kestää ainakin vuoteen 2006. Sammolle junioritenniksen tukeminen on osa uutta lahjoitus- ja sponsorointipolitiikkaa, jonka myötä se keskittää aikaisemmin ammattiurheiluun käyttämänsä tukirahat nuorisourheiluun ja yhteiskuntavastuutoimintaan. Aikaisemmin Sampo on kertonut lahjoittavansa merkittävän summan suomalaisten peruskoulujen ja lukioiden käyttöön. - Sampo haluaa tukea ammattiurheilun sijaan lapsia, nuoria ja nuorisourheilua. Yhteistyö Suomen Tennisliiton kanssa sopii hyvin tähän linjaan. Vain harvasta nuorisourheilijasta tulee tähti, mutta toivottavasti suurelle osalle Sampo Pankki Junior Grand Prix - turnauksiin osallistuneista tennis jää luontevaksi osaksi heidän elämäänsä, Sammon viestintäjohtaja Hannu Vuola sanoo. - On todella hienoa, että olemme saaneet Sampo Pankista yhden toimintamme päätukijan, joka kohdistaa tukensa erityisesti nuorisourheiluun ja varmistaa siten Suomen tenniksen positiivisen kehityksen jatkumisen, toteaa Suomen Tennisliiton toimitusjohtaja Mika Bono. Grand Prix -kilpailusarjaa on pelattu vuodesta 1987 lähtien. - Koko nykyinen parhaimmistomme on juniorivuosinaan osallistunut Grand Prix-kilpailuihin. Kilpailusarja on toiminut hienosti tarjoamalla kilpailukokemusta sekä huipulle tähtääville junioreillemme että tenniksestä elinikäisen harrastuksen saaneille nuorille, kertoo toimitusjohtaja Mika Bono. - Nyt käynnistyvä yhteistyö Sampo Pankin kanssa antaa meille järjestönä mahdollisuudet kehittää kilpailusarjaa vastaamaan entistä paremmin näiden molempien nuorisoryhmien tarpeita. Sampo Pankki Junior Grand Prix -kilpailusarjaan kuuluu kalenterivuoden aikana viisi eri puolilla Suomea järjestettävää osakilpailua, joiden jälkeen pelataan vuoden lopussa eniten osakilpailupisteitä keränneiden kesken Sampo Pankki Masters -lopputurnaus. Kaikissa osakilpailuissa pelataan kaksin- ja nelinpelit. Kilpailusarjaan osallistuu vuoden aikana satoja nuoria. Sammon ja Tennisliiton yhteistyö käynnistyy nuorisotoiminnan osalta Sampo Pankki Masters -turnauksella ensi joulukuussa. Lisätietoja: Suomen Tennisliitto, toimitusjohtaja Mika Bono, puh. 0400-503 994 Sampo Oyj, viestintäjohtaja Hannu Vuola, puh. 050-42 400 40 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/28/20030828BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/28/20030828BIT00440/wkr0002.pdf