• Sampo/

Uudenlainen Mandatum Zeus Osakeindeksilaina mahdollistaa poikkeukselliset korkotuotot Mandatum Yksityispankki tuo markkinoille aivan uudenlaisen tuotteen, Mandatum Zeus Osakeindeksilainan. Uutuustuote poikkeaa huomattavasti muiden pankkien vastaavasta tuotetarjonnasta sen hyvitysmallin sekä poikkeuksellisen lyhyen sijoitusajan vuoksi. Mandatum Zeus Osakeindeksilainan sijoitusaika on yksi vuosi, kun yleinen markkinoilla olevien indeksilainojen sijoitusaika on viisi vuotta. Indeksihyvityksen rakenne antaa asiakkaalle mahdollisuuden huomattavan hyvään korkoon. - Nykyisessä markkinatilanteessa on tärkeää, että asiakkaiden valittavissa on myös tuotteita, joissa pääomaa ei sidota useiksi vuosiksi. Tällaisilla uusilla, ajan ilmiöt huomioivilla tuoteratkaisuilla vastaamme asiakkaittemme tarpeisiin, toteaa johtaja Marko Kauppi Mandatum Yksityispankista. Mandatum Zeus Osakeindeksilainaan sijoitettu pääoma maksetaan asiakkaalle takaisin kaikissa tapauksissa. Tuotto määräytyy Eurostoxx 50- indeksin kuukausittaisen kehityksen mukaan. Jos laina-aikana on pelkkiä nousukuukausia, tuotto on 11 % + huonoimman kuukauden nousu. Jos vuodessa on yksi tai useampi laskukuukausi, tuotto on 11 % - huonoimman kuukauden kehitys. Asiakas saa siis tuottoa, mikäli vuoden aikana ei ole yli 11 %:n laskukuukausia. Merkintäpalkkiota Mandatum Zeus Osakeindeksilainassa ei ole. Minimimerkintä on 1000 euroa. Mandatum Zeus Osakeindeksilainan merkintäaika on 12.-26.2.2003. Lainan liikkeeseenlaskija on Sampo Pankki Oyj. - Tällä hetkellä on selvä kysyntä tuotteille, joissa yhdistyy pääoman turva ja mahdollisuus tavanomaista korkoa korkeampaan tuottoon. Esimerkiksi Sampo Pankin aikaisemmin markkinoille tuoman osaketalletuksen menekki on ollut erinomainen, kertoo tuotejohtaja Liisa Neimala Sampo Pankista. Mandatum Yksityispankki on osa Sampo Pankkia. Se tarjoaa yksilöllisiä palveluja yksityishenkilöille ja yhteisöille, jotka asettavat tavallista suuremmat vaatimukset varainhoidolle. Mandatum Yksityispankin konttoreiden ja Mandatum Direct -puhelinpalvelun (0108 0 4226) lisäksi Mandatum Zeus Osakeindeksilainaa voi merkitä myös Sampo Pankin konttoreissa ja puhelinpalvelussa (0200 2580). Lisätietoja: johtaja Marko Kauppi, puh. 010 236 5093 tuotejohtaja Liisa Neimala, puh. 010 513 2431 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00400/wkr0002.pdf