Metallinhopea tai -sininen, kaksi safiirinsinistä näyttöä: Pieni, kevyt ja taitettava designkännykkä Se on taitettava, pieni ja kätevä ja designiltaan huomiota herättävä. Uusi SGH-A800 edustaa ominaisuuksiltaan tyypillistä Samsungia ja on täynnä polyfonisia soittoääniä. Puhelin painaa vain 68 grammaa. Siinä on uusin EMS-, chat- toiminnot ja lisäksi sisäänrakennettu sanelukone. Koko ja muotoilu ovat Samsungin uuden kännykän tärkeimmät tunnusmerkit. Kokoon taitettuna se on erittäin pieni. Muotoilussa korostuvat pyöristetyt linjat ja näytön voimakkaan safiirinsininen hohde. Se painaa vain 68 grammaa ja on mitoiltaan 8 x 4 x 2,2 cm. Taitettu muotoilu, nk. "folder type", tekee puhelimesta avattuna kaksi kertaa pidemmän - jolloin siinä on tilaa suurehkolle näytölle ja helppokäyttöisille näppäimille. SGH-A800 -mallissa on kaksi näyttöä, joissa molemmissa on safiirinsininen taustavalo. Ulommassa näytössä näkyy puhelinnumero tai luetteloon tallennettu nimi ilman että puhelinta tarvitsee avata. Se ilmoittaa myös ajan, päivämäärän, lataustilan ja kentän voimakkuuden. Avatussa puhelimessa on suuri näyttö ja siniset taustavalaistut näppäimet. Aiemmin lanseeratun SGH-T100 -mallin kanssa yhteistä on valikkonäppäinten yhtenäinen pyöristetty ulkomuoto. Ulommassa näytössä on 64x64 kuvapistettä. Suuressa sisemmässä on 128x128 kuvapistettä. Värikäs puolikuu näyttää kuka soittaa Jopa verkkoindikaattori sulautuu kokonaisuuteen ja on selkeä osa muotoilua. Aivan ulomman näytön alapuolella on pitkänomainen pyöristetty indikaattori, jolla on useita toimintoja. Indikaattorin väristä voidaan esimerkiksi nähdä, kuka soittaa. Valittu väri - valkoinen, keltainen, vaaleansininen, vihreä, violetti, oranssi ja tummansininen - kertoo kuka soittaja on. Uudessa puhelimessa on myös siirrytty SMS:stä EMS:ään. EMS:n välityksellä voidaan lähettää kuvia, animaatiota ja polyfonisia äänitehosteita sekä soittoääniä yhdessä tekstin kanssa. Myös chattailu on mahdollista. Uusi toiminto yksinkertaistaa lähettäjän ja vastaanottajan välisten viestien seuraamista. Kehittyneen ääniohjauksen ansiosta käyttäjä voi kertoa puhelimelle kenelle sen pitää soittaa. Tämän lisäksi äänellä voidaan ohjata puhelimen toimintoja. Varusteisiin kuuluu myös sisäänrakennettu sanelukone, jonka nauhoitusaika on jopa 10 minuuttia. Urheilullinen käyttäjä löytää puhelimesta sisäänrakennetun sekuntikellon, jolla voi ottaa myös väliaikoja. Innokasta kokkia varten siinä on ajastin. Uudet polyfoniset soittoäänet soivat luonnollisesti ja monisointuisesti. Mukana seuraa 16 erilaista polyfonista soittoääntä. Lisää voi ladata internetin wap-palvelusta. Samsung avaa lähiaikoina wap-sivun, jolta voidaan ladata pelejä nykyisten ladattavien soittoäänten lisäksi. SGH- A800 -mallissa on wap 1.2.1. Ensi vuoden alussa Samsungilta tulee SGH-S300, sisarpuhelin A-800 - mallille. Siinä on lisäksi värinäyttö ja GPRS. Molemmat ovat ensiesittelyssä Tukholman Hem och Villa -messuilla 24.-27. lokakuuta. Samsung SGH-A800, metallinhopeisena ja -sinisenä tulee myyntiin aikaisintaan marraskuussa. Ohjevähittäishinta (sisältää alv:n): 365 euroa. Jos sinulla on kysymyksiä tai haluat lisätietoja, ota yhteyttä Samsung Electronics Nordic AB:hen: www.newsonline.se/samsung Esa Aarnio, e-mail: esa.aarnio@samsung.fi, matkapuhelin: 040-506 77 19, puh. 09-571 48 280 Kuvat ja tekniset tiedot: www.samsung.se napsauta bildarkiv - "produktkategori" - bilder+gå - valitse "produkt" Haluatko saada toistuvia lehdistötiedotteita Samsungilta? Lähetä viesti osoitteeseen samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on yksi maailman suurimmista elektroniikkayrityksistä. Yhtiö toimii yli viidessäkymmenessä maassa ja sillä on 64000 työntekijää. Liikevaihto oli vuonna 2001 noin 25 miljardia USD. Vuonna 2001 Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto oli noin 2 miljardia SEK. Yhtiö on toiminut vuodesta 1992 Pohjoismaissa, jossa sillä on noin 40 työntekijää. Tuotevalikoimaan kuuluvat monitorit, kiintolevyt, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokamerat, langattomat puhelimet, GSM-puhelimet, audio, mikroaaltouunit, jääkaapit, pesukoneet ja tulostimet. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/23/20021023BIT01140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/23/20021023BIT01140/wkr0002.pdf