Samsungin uusi monitoriformaatti - 19 tuumaa

Samsungin uusi monitoriformaatti - 19 tuumaa 19 tuuman TFT-LCD-monitori tarjoaa lisävaihtoehdon 17 ja 20 tuuman monitorien välillä - eikä käyttäjän tarvitse siirtyä suurempaan erottelukykyyn. Samsungin kahden uuden monitorin (18 ja 19 tuumaa) epätavallisen ohuen reunan ansiosta näytöt on mahdollista asettaa vieri viereen. Uuden 19 tuuman 191T:n avulla Samsung osoittaa suhtautuneensa vakavasti 17 ja 20 tuuman välisen vaihtoehtoisen monitoriformaatin kysyntään. Pelkistetyn muotoilun ansiosta monitorit antavat minimalistisen vaikutelman. Molemmat uudet SyncMaster-mallit, 19-tuumainen 191T ja 18- tuumainen 181T, ovat saatavissa hopeanvärisenä, mustana ja valkoisena. Kaikki mallit ovat TCO-sertifioituja. Valkoiset ja hopeanväriset ovat TCO-99-sertifioituja, musta taas on TCO-95-sertifioitu. Liitäntä on sekä digitaaliseen että analogiseen käyttöön soveltuva. Valittaessa TFT-LCD-monitoria on erityisen tärkeää valita näytön koon ja sopivan erottelukyvyn optimaalinen yhdistelmä parhaan kuvalaadun takaamiseksi. Siksi Samsung tarjoaa nyt kaksi suurta monitoria, joilla on sama erottelukyky kuin 17 tuuman monitorilla, nimittäin 1280 x 1024. Käyttäjä saa silloin suuremman näytön vain hieman korkeampaan hintaan. Ergonomisia ja käytännön etuja T-sarjan uudenlaisilla monitoreilla on useita ergonomisia etuja, muun muassa kuvaruutua reunustavan minimaalisen reunan ansiosta voidaan useampia näyttöjä asettaa vierekkäin. Käyttäjän ei näin ollen tarvitse siirtää katsettaan rasittavan paljon kuvaruudusta toiseen, eikä hiirtä tarvitse liikutella suurissa kaarissa. Näytön reuna on vain 18,6 millimetriä leveä. Kun kaksi monitoria asetetaan vierekkäin, kuvaruutujen väli on vain 37,2 millimetriä. Useiden ammattiryhmien edustajien on voitava nähdä monia näyttöjä samaan aikaan. Näin on esimerkiksi meklarien parissa pankkien trading-osastoilla tai muissa toimistotiloissa, esimerkiksi call centereissä. Pivot-jalustan avulla näyttöä on helppo kääntää neljäsosa kierrosta makaavasta asennosta pystyasentoon, jolloin ruudulla näkyy enemmän kuin kokonainen A4-sivu. Monitoreja voi korottaa, laskea, kääntää sivuasennossa ja laittaa nojalleen. VESA-standardin ansiosta ne voidaan asentaa eri tavoin, esimerkiksi korotettaville ja laskettaville jalustoille, tai ne voidaan kiinnittää seinään. Kuva on valovoimakas ja sen kontrasti on hyvä, eikä kuva värise. Kuva näkyy luonnollisissa väreissä 170 asteen kulmassa. Ympäristöä ajatellen näyttöjen standardi on korkea: elektromagneettinen säteily on marginaalista ja energiankulutus pientä. Lasittomien näyttöjen ansiosta vältytään ärsyttäviltä heijastuksilta. Samsungin TFT-LCD-monitoreilla on itsestään selvä paikka modernissa toimistossa, sillä ne yhdistävät toimivuuden ja ergonomian moderniin muotoiluun, ja eri mallit sopivat hyvin yhteen samassa työympäristössä. Uudet TFT-LCD-monitorit ovat tulos Samsungin intensiivisestä panostamisesta helppokäyttöisyyteen, huippuluokan suorituskykyyn ja muotoiluun. Samsung on suurin TFT-LCD-monitorien markkinoilla. Uudet mallit: SyncMaster 181T ja 191T - 18" sekä 19". Erotuskyky on 1280x1024. 181T painaa 5,8 kiloa, 191T 5,9 kiloa. 191T on kaupoissa helmikuun lopusta, 181T toimitetaan välittömästi. Täältä saat teknisiä tietoja ja tuotekuvia: www.samsung.se napsauta bildarkiv - monitorer - bildarkiv+gå - valitse malli Haluatko saada jatkuvia lehdistötiedotteita Samsungilta? Lähetä sähköpostiviesti osoitteeseen samsung@munzalenius.se Kysymykset ja lisätiedot: Esa Aarnio, maajohtaja, Samsung Electronics Svenska AB Puhelin: 09-571 48 280. GSM: 040-506 77 19. Sähköposti: esa.aarnio@samsung.fi Kirsi Harju, markkinointipäällikkö, Samsung Electronics Svenska AB Puhelin: + 46 8 590 966 36 (suora). GSM: +46 703 72 66 36. Sähköposti: k.harju@samsung.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on yksi maailman suurimmista elektroniikkayrityksistä. Yhtiö toimii yli viidessäkymmenessä maassa ja sillä on 64 000 työntekijää. Liikevaihto oli vuonna 2001 noin 25 miljardia USD. Samsung Electronics Svenska AB on ruotsalainen tytäryhtiö vuodesta 1992. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2001 noin 2 miljardia SEK ja työntekijöitä oli noin 40. Tuotevalikoimaan kuuluvat monitorit, kiintolevyt, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokamerat, langattomat puhelimet, GSM-puhelimet, audio, mikroaaltouunit, jääkaapit, pesukoneet, MP3-soittimet ja kassakoneet. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/26/20020326BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/26/20020326BIT00190/wkr0002.pdf