Asuntomarkkinoita uudistava startup Kodit.io keräsi €100M lisärahoituksen asuntosalkkunsa kasvattamiseen

Koneoppimista hyödyntävä kiinteistösijoitusalusta mahdollistaa kotien ostamisen ja myymisen nopeasti, helposti ja turvallisesti

Suomalainen kiinteistöalan startup Kodit.io keräsi pohjoismaisen kiinteistösijoittajan NREP:n johdolla €100M oman ja vieraan pääoman ehtoisen lisärahoituksen.  Yrityksen missiona on tehdä asuntojen myymisestä ja ostamisesta nopeaa, helppoa ja turvallista. NREP:n tukiessa yrityksen kasvua, Kodit.io pyrkii kasvattamaan markkina-asemaansa nykyisillä toiminta-alueillaan, suunnaten samalla katsettaan uusille kansainvälisille markkinoille.

Kodit.io on kasvanut kolmessa vuodessa merkittäväksi eurooppalaiseksi asuntojen iBuyer- eli suoraostotoimijaksi, joka operoi Suomessa, Espanjassa ja Puolassa. Kodit.io aloitti toimintansa kehittämällä tekoälyyn perustuvan kiinteistötietoalustan, joka välittää asuntojen myyjille nopeita käteistarjouksia, tarjoten samalla kotien ostajille remontoituja ja muuttovalmiita koteja. Kodit.io on laajentanut toimintaansa nopeasti myös muihin palveluihin, jotka hyödyntävät yhtiön kehittämää teknologiaa, tavoitteenaan vastata tulevaisuudessa kaikkiin asumisen tarpeisiin.

”Olemme kasvaneet kokoluokkaan, jossa institutionaalisten kiinteistösijoittajien on mahdollista tulla mukaan toimintaamme. En voisi kuvitella meille parempaa kumppania kuin NREP. He ovat todellisia edelläkävijöitä ja uudistajia kiinteistöalalla”, sanoo Kodit.io:n perustaja ja toimitusjohtaja Kalle Salmi.

NREP on Pohjoismaiden johtava kiinteistösijoittaja ja -kehittäjä, joka hallinnoi yli 5,5 miljardin euron kiinteistövarallisuutta, työllistäen Pohjoismaissa yli 260 asiantuntijaa. NREP:n strateginen tavoite on sijoittaa ratkaisuihin, jotka vievät kiinteistöalaa vastuullisempaan ja asiakaslähtöisempään suuntaan, tehden Kodit.io:sta täydellisen sijoituskohteen.

“Olemme hyvin vaikuttuneita Kodit.io:n kyvykkyydestä yhdistää huipputeknologiaa ja skaalautuvia prosesseja, joilla on luotu markkinoille joustavampia vaihtoehtoja sekä asuntojen ostajille että myyjille. Olemme iloisia voidessamme tukea Kodit.io:n kasvua”, kommentoi NREP:n sijoitusjohtaja ja osakas Jani Nokkanen. Käynnissä oleva pandemia ja heikentyneet talousnäkymät ovat lisänneet kysyntää joustavammille palveluille asuntomarkkinoilla. Tämä on nopeuttanut Kodit.io:n tyyppisten digitaalisten palvelujen käyttöönottoa, jotka mahdollistavat asuntojen myymisen ja ostamisen vähäisillä ihmiskontakteilla. ”Palveluidemme kysyntä kasvaa nopeasti, ja olemme hyvin innoissamme saadessamme lisää resursseja helpottamaan yhä useamman asunnonvaihtajan elämää”, Salmi päättää.

Mediapaketti ja -kuvat

Kalle Salmi, perustaja ja toimitusjohtaja, Kodit.io
kalle@kodit.io

Jani Nokkanen, sijoitusjohtaja ja osakas, NREP
jani.nokkanen@nrep.com

Kodit.io Suomessa vuonna 2017 perustettu teknologiayhtiö, jonka tehtävänä on tehostaa asuntomarkkinoiden toimintaa poistamalla kaikki asunnon vaihtoon liittyvät aikaa ja rahaa vievät vaiheet. Toimimme suurimmissa kaupungeissa Suomessa, Puolassa sekä Espanjassa ja työllistämme n. 50 henkilöä.Kodit.io on voittanut mm. Startup of the Year 2019 ja Founder of the Year 2019 -palkinnot Nordic Startup Awards -kilpailussa. Financial Times on listannut Kodit.io:n yhtenä Europan kiinnostavimmista kasvuyhtiöistä 2020 ja Teknologiateollisuus Ry on huomioinut yhtiön yhtenä Suomen johtavista tekoäly-yrityksistä. Kodit.io:n toimintaa rahoittavat Euroopan ja Yhdysvaltojen johtavat pääomasijoittajat.

NREP on vuonna 2005 perustettu Pohjoismaiden johtava kiinteistösijoittaja ja -kehittäjä. Yhtiö hallinnoi yli 5,5 miljardin euron kiinteistövarallisuutta ja työllistää Pohjoismaissa yli 260 asiantuntijaa, joista yli 60 on Suomessa. NREP toimii kaikissa tärkeimmissä kiinteistöalan segmenteissä: asunnot, toimistot, liiketilat ja logistiikka. Kiinteistöjen omistamisen lisäksi NREP kehittää aktiivisesti kohteitaan tiiviissä yhteistyössä sidosryhmiensä kanssa.www.nrep.com