Aurora Innovation aloittaa Aurora teleQ-takaisinsoittopalvelun video-ominaisuuden pilotoinnin nuorten mielenterveyspalveluissa

Ruotsissa menestyksekkäästi lanseeratulla palvelulla pyritään parantamaan palveluiden yhdenvertaisuutta ja maksimoimaan tavoitettavuus.

Viestintäratkaisuja asiakaspalveluun tarjoava Aurora Innovation aloittaa takaisinsoittopalvelu Aurora teleQ:n video-ominaisuuden pilotoinnin mielenterveyspalveluiden parissa. Ratkaisu tehostaa terveydenhuollon ammattilaisten työnkulkua mahdollistamalla potilaiden kanssa keskustelun videoyhteydellä osana takaisinsoittopalvelua. Tavoitteena on tehdä mielenterveysongelmista kärsivien nuorten avun hakemisesta ja saamisesta helpompaa.

“Eri terveysasemien kanssa työskennellessämme olemme oppineet, että nuorille kynnys hakea apua mielenterveysongelmiin on melko korkea. Apua tarjoava taho saattaa olla fyysisesti kaukana tai klinikalle meneminen voi tuntua vaikealta. Teknologiavälitteinen viestintä on nuorille luontevaa ja kynnys avun hakemiselle sitä kautta on monesti matalampi”, sanoo Aurora Innovationin Suomen maajohtaja Mikael Liias. “Sote-uudistuksen tavoitteiden mukaisesti pyrimme parantamaan palveluiden yhdenvertaisuutta ja laatua, maksimoimaan tavoitettavuuden sekä vähentämään kuluja.”

Sairaanhoitaja tai lääkäri voi puhelun aikana lähettää potilaalle tekstiviestilinkin, jota klikkaamalla avautuu videoyhteys osapuolten välille. Palvelu on lanseerattu jo Ruotsissa, jossa sitä on kokeiltu usealla klinikalla erilaisiin tarkoituksiin. Mönsteråsin terveysasemalla työskentelevä sairaanhoitaja Ann Boman myöntää ottaneensa kokeilun hieman epäilevästi vastaan, mutta todenneen pian video-ominaisuuden olevan hyödyllinen osana Aurora teleQ:n työnkulkua.

“Puhelimen päässä oli huolestunut äiti, joka epäili poikansa saaneen borrelioosin punkin puremasta. Pyysin häntä vaihtamaan videopuheluun, jolloin pystyin välittömästi arvioimaan puremakohdan ja toteamaan varmasti, ettei kyseessä ollut borrelioosi. Potilas sai välittömästi tarkan diagnoosin ilman käyntiä klinikalla ja minulle jäi aikaa useammalle potilaalle”, Boman sanoo.

Vuonna 1996 Ruotsissa perustettu Aurora Innovation on toimittanut yli 3000 pilvipohjaista asennusta Euroopan terveydenhuollon markkinoilla, ja sillä on toimistot viidessä maassa.

Mikael Liias
Aurora Innovation, Suomen maajohtaja
mikael.liias@aurorainnovation.com

Media kit

Tietoja yrityksestä:

Ruotsin Uppsalassa vuonna 1996 perustettu Aurora Innovation auttaa yrityksiä ja organisaatioita kehittämään asiakaspalvelunsa laatua parantamalla tavoitettavuutta ja helpottamalla yhteydenottoa yrityksen ja asiakkaiden välillä. Aurora Innovation on Aurora Investin tytäryhtiö, ja sillä on yli 70 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Hollannissa, Portugalissa ja Espanjassa. Yrityksen liikevaihto on noin 9 miljoonaa euroa vuosittain.

Aurora teleQ on johtava potilaiden tavoitettavuutta maksimoiva resurssienhallinnan viestintäratkaisu, joka tarjoaa takaisinsoittopalvelua, jonotustoimintoa sekä sähköisiä monikanavaisia yhteydenottopalveluita (chat, sähköposti, videopuhelu, tekstiviesti). Lisätietoja: www.aurorainnovation.com/fi