Coinmotion on julkaissut Mastercard-maksujärjestelmään yhdistetyn kryptovaluuttamaksukortin

Suomalainen kryptovaluuttapalveluiden tarjoaja Coinmotion on  tuonut ensimmäisenä pohjoismaisena yrityksenä markkinoille kryptovaluuttamaksukortin.

Suomalainen kryptovaluuttapalveluita tarjoava Coinmotion on julkaissut prepaid-maksukortin, jolla käyttäjät voivat maksaa jokapäiväisiä ostoksia kryptovaluuttaa käyttäen. Pohjoismaissa ainutkertainen, kryptovaluuttaa euroiksi muuntava maksukortti on yhdistetty Mastercard-maksujärjestelmään, minkä ansiosta korttia voi käyttää maailmanlaajuisesti niin verkko- kuin kivijalkakaupoissa.

“Kryptovaluuttoja on kritisoitu siitä, että niitä on hankala käyttää arjessa esimerkiksi ostosten maksamiseen. Halusimme tuoda markkinoille vaihtoehdon, joka mahdollistaa kryptovaluutan käytön esimerkiksi ruokaostosten maksamiseen tai pankkiautomaateilla tehtäviin käteisnostoihin. Toisin kuin tavallisten rahastojen lunastuksesta saatavat varat, Coinmotionin palvelussa myydyt ja euroiksi muunnetut kryptovaluutat ovat asiakkaan käytettävissä välittömästi”, Coinmotionin toimitusjohtaja Heidi Hurskainen kertoo.

Coinmotionin prepaid-kortti on saatavilla Suomen lisäksi Alankomaissa, Belgiassa, Espanjassa, Irlannissa, Isossa-Britanniassa, Itävallassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa. Kortti on myöhemmin saatavilla myös muissa ETA-maissa.

Coinmotion tarjoaa käyttäjilleen verkkopankkia muistuttavan, turvallisen ja luotettavan alustan varojen hallintaan, minkä ansiosta kryptovaluuttaan sijoittaminen on yksinkertaista ja turvallista. Coinmotion on suomalainen Finanssivalvonnan sääntelemä rekisteröity kryptovaluuttapalveluiden tarjoaja. Yhtiö on yksi harvoista eurooppalaisista virtuaalivaluuttapalveluita tarjoavista yrityksistä, joilla on myös Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Palvelua käyttääkseen käyttäjien on tunnistauduttava verkkopankkitunnuksilla.

Verohallinnon tilastojen mukaan noin 12 500 suomalaista on ilmoittanut kryptovaluutoista saatuja tuloja vuodelta 2021. Edellisvuonna vastaavia tuloja ilmoitti noin 3 400 suomalaista.

“Kryptovaluuttojen suosio on ennennäkemättömässä kasvussa. Haluamme auttaa ihmisiä ymmärtämään, että kryptovaluutat ovat turvallinen ja helppokäyttöinen sijoituskohde. Monilla saattaa olla ennakkoon negatiivinen käsitys kryptovaluutoista, mutta me Coinmotionilla varmistamme, että kryptovaluuttaan sijoittaminen on yhtä turvallista ja sujuvaa kuin pankissa asiointi”, Hurskainen jatkaa.

Kryptovaluuttamaksukortista on hyötyä myös silloin, jos käyttäjä muuttaa ulkomaille, sillä pankkitilin avaaminen uudessa maassa tai entisessä kotimaassa sijaitsevien varojen hallinta voi olla haastavaa. Näin käyttäjät voivat hallita taloudellista hyvinvointiaan entistä yksinkertaisemmin.

Vuonna 2012 perustetun yhtiön myynti kasvoi 404 prosenttia vuonna 2021 ja liikevaihto 458 prosenttia. Coinmotion on näin Pohjoismaiden johtava virtuaalivaluuttapalveluiden tarjoaja. Tulevaisuudessa yhtiö suunnittelee kehittävänsä kryptolainapalvelun, jonka avulla käyttäjät voivat asettaa krypto-omaisuutensa lainansa vakuudeksi.

Heidi Hurskainen, toimitusjohtaja

Coinmotion

hhurskainen@coinmotion.com

Niklas Sluijter, markkinointijohtaja

Coinmotion

nsluijter@coinmotion.com

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Yritys

Vuonna 2012 perustettu Coinmotion Oy on kryptovaluuttapalveluiden tarjoaja, jonka tavoitteena on tehdä kryptovaluuttasijoittamisesta ja kryptovaluutan käyttämisestä helppoa sekä mahdollistaa käyttäjille taloudellinen vapaus. Coinmotion tarjoaa asiakkailleen luotettavan ympäristön hallita varojaan yhtä turvallisesti kuin pankissa.

Lisätietoja: www.coinmotion.com/fi.