Coinmotion tarjoaa käyttäjilleen ilmaista pizzaa Bitcoin Pizza Dayn kunniaksi

Vuonna 2010 yhdysvaltalainen Laszlo Hanyecz pystyi ostamaan 10 000 bitcoinilla kaksi pizzaa, nyt vastaava määrä bitcoineja on arvoltaan noin 316 miljoonaa euroa.

Suomalainen kryptovaluuttapalveluiden tarjoaja Coinmotion juhlistaa 22. toukokuuta vietettävää Bitcoin Pizza Day -päivää tarjoamalla palvelun uusille käyttäjille ilmaista pizzaa. Kaikki aikavälillä 16.–21.5.2022 käyttäjätilinsä luovat ja vahvistavat käyttäjät saavat 15 euron arvoisen Wolt-kupongin, jolla voi ostaa pizzaa.

Bitcoin Pizza Day -merkkipäivää vietetään ensimmäisen kaupallisen bitcoin-ostotapahtuman kunniaksi. Yhdysvaltalainen Laszlo Hanyecz osti vuonna 2010 kaksi pizzaa kotiinkuljetettuna 10 000 bitcoinilla. Nykyään vastaava määrä bitcoineja on arvoltaan noin 316 miljoonaa euroa.

”Olemme iloisia saadessamme juhlistaa 12 vuoden aikana kertyneitä kaupallisia bitcoin- ja kryptovaluuttaostoja. Laszlo Hanyeczin kahden pizzan tilaus oli suhteellisen kovan työn takana, mutta nykyään tilanne on toinen. Coinmotionin tavoitteena on tehdä kryptosijoittamisesta ja kryptovaluutan käyttämisestä osa tavallista arkea ja yhtä sujuvaa kuin muiden fiat-rahojen käyttämisestä. Haluamme osoittaa, että kryptovaluutan käyttö on helppoa ja luotettavaa”, kertoo Coinmotionin toimitusjohtaja Heidi Hurskainen.

Coinmotion on suomalainen Finanssivalvonnan sääntelemä rekisteröity kryptovaluuttapalveluiden tarjoaja, joka tekee kryptosijoittamisesta helppoa ja turvallista. Vuonna 2012 perustetun yhtiön tavoitteena on mahdollistaa kryptovaluuttojen yksinkertainen käyttöönotto sekä käyttäjien taloudellinen vapaus. Yhtiö on yksi harvoista eurooppalaisista kryptovaluuttapalveluiden tarjoajista, joilla on myös Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa.

Verohallinnon tilastojen mukaan noin 150 000 suomalaista on ilmoittanut kryptovaluutoista saatuja tuloja vuodelta 2021. Määrä on kasvanut huomattavasti vuodesta 2020, jolloin vain noin 3 400 suomalaista ilmoitti vastaavia tuloja.

”Bitcoin Pizza Day on muistutus siitä, kuinka paljon kryptovaluutat ja lohkoketjuvarat ovat kehittyneet kymmenessä vuodessa ja kuinka ne ovat vakiinnuttaneet asemaansa ympäri maailmaa. Vielä on kuitenkin matkaa siihen, että kryptovaluutat tulevat osaksi arkeamme”, Hurskainen jatkaa.

Kryptovaluutoista saatujen tulojen lisääntyminen näkyy myös Coinmotionin toiminnassa, sillä vuonna 2021 yhtiön myynti kasvoi 404 prosenttia ja liikevaihto 458 prosenttia. Coinmotion on näin Pohjoismaiden johtava virtuaalivaluuttapalveluiden tarjoaja. Tulevaisuudessa yhtiö haluaa kehittää kryptolainapalvelun, jonka avulla käyttäjät voivat asettaa krypto-omaisuutensa lainansa vakuudeksi. Lisäksi yhtiö laajentaa palveluvalikoimaansa private banking- ja instituutioasiakkaille.

Heidi Hurskainen, toimitusjohtaja

Coinmotion

hhurskainen@coinmotion.com

Niklas Sluijter, markkinointijohtaja

Coinmotion

nsluijter@coinmotion.com

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Yritys

Vuonna 2012 perustettu Coinmotion Oy on kryptovaluuttapalveluiden tarjoaja, jonka tavoitteena on tehdä kryptovaluuttasijoittamisesta ja kryptovaluutan käyttämisestä helppoa sekä mahdollistaa käyttäjille taloudellinen vapaus. Coinmotion tarjoaa asiakkailleen luotettavan ympäristön hallita varojaan yhtä turvallisesti kuin pankissa.

Lisätietoja www.coinmotion.com/fi