Deel lanseeraa Global Payroll -tuotteen helpottamaan rajat ylittävää palkanmaksua yli 90 maassa

Eri maissa työskentelevien työntekijöiden henkilöstösäännöstelyyn, palkanmaksuun ja työvoiman hallintaan liittyvät asiat löytyvät jatkossa yhdeltä alustalta. Deelin palveluita käyttää jo yli 30 suomalaisyritystä.

HELSINKI (28.6.2022) – Yhdysvaltalainen rajattoman etätyön ja kansainvälisen rekrytoinnin pioneeri Deel on tänään julkistanut uuden, globaalien palkkalistojen hallintaan kehitetyn Global Payroll -tuotteen. Sen avulla useissa maissa toimivat yritykset voivat yhdistää useita alueellisia palkkalistajärjestelmiä yhteen kattavaan alustaan.

“Tähän asti palkkakirjanpidon markkinat ovat olleet sirpaloituneita ja hitaita. Esimerkiksi talousjohtaja, jonka yhtiöllä on neljä tytäryhtiötä eri maissa, joutuu todennäköisesti käyttämään neljää eri palkkalistafirmaa maksaakseen tiiminsä palkat. Kaikilla näillä toimijoilla on oma ohjelmisto, käyttöliittymä, prosessit ja raportit. Tämä vaikeuttaa datan analysointia, luo enemmän tilaa virheille, syö aikaa ja rahaa sekä tekee kuukausittaisesta palkanmaksusta turhan mutkikasta”, kertoo Deelin Suomen myyntijohtaja Frank Sfakiotakis.

Hankalan prosessin seuraukset näkyvät esimerkiksi epäjohdonmukaisena työntekijäkokemuksena ja usean palveluntarjoajan kulujen kasaantumisena.

Deelin Global Payroll -ratkaisun avulla palkkalistoja voi hallita yhdeltä alustalta käsin yli 90 maassa. Palkkalistoista vastaava voi helposti tarkastella työntekijöiden palkkoja, veroja ja etuihin liittyviä vähennyksiä, tehdä muutoksia sekä maksaa palkat koko tiimille yhdellä kertaa. Palkkalistan perustaminen onnistuu yhdessä kuukaudessa, kun aiemmin siihen on voinut upota 3–6 kuukautta.

Yksi ratkaisu moneen palkkahallinnan ja sääntelyn noudattamisen tarpeeseen

Deel on yksi maailman ensimmäisistä ja ainoista yrityksistä, joka on tuonut globaalin palkkalistan, Employer of Record -palvelut ja alihankkijoiden hallinnan yhteen. Näin yritys voi hallita koko työvoimaansa samalta alustalta. Selkeän ja standardoidun raportoinnin ansiosta työnantaja voi tehdä dataan perustuvia päätöksiä.

Deelin palkkalistapäälliköt käsittelevät palkkalistoja Deelin itse omistamien yhtiöiden kautta.

“Meidän ei tarvitse käyttää ulkoisia kumppaneita, joten työntekijäkokemus on täysin käsissämme, ja voimme tarjota asiakkaillemme tukea tilanteessa kuin tilanteessa. Koska Deelin alusta huolehtii palkkalistoista, säännösten noudattamisesta ja henkilöstöhallinnasta, yritykset voivat vähentää hallinnollisia kuluja eikä uusille markkinoille tarvitse perustaa paikallisia tiimejä palkanmaksua varten. Me huolehdimme paikallisista HR-vaatimuksista ja sekä vaadittujen tietojen toimittamisesta viranomaisille”, toteaa Sfakiotakis.

Deel tarjoaa asiakastukea ympäri vuorokauden viikon jokaisena päivänä. Tähän mennessä yhtiö on käsitellyt jo yhteensä 2,6 miljardin dollarin edestä kansainvälisiä palkkalistoja ja sillä on käytössään yli 200 laki- ja veroasiantuntijan verkosto.

“Tiimimme varmistaa, että asiakkaidemme rekrytointi, palkanmaksu ja tiimin hallinta sujuu säännösten mukaan – missä tahansa tiimin jäsenet ovatkaan.”

Esimerkiksi vetoomusalusta Change.org ja kryptovaluutta-alusta Coinbase ovat Deelin asiakkaita. Suomessa yhtiön palveluita käyttää muun muassa Supercell.

Kuvat medialle

Frank Sfakiotakis

Suomen myyntijohtaja, Deel

frank.sfakiotakis@deel.com

Deel

Deel on maailman johtava HR-säännöksiin ja palkkalaskentaan erikoistunut yritys, joka auttaa yhtiöitä palkkaamaan kenet vain, mistä vain. Deelin teknologia tarjoaa yrityksille palkkajärjestelyt, HR-palvelut, lainsäädännön, ja muut edut ja hyödyt joita tarvitaan globaalin tiimin palkkaukseen ja hallinnointiin.

Deelin järjestelmän avulla kuka vain voi itsenäisesti palkata työntekijöitä 150 maassa, jokaisen maan lainsäädäntö huomioonottaen – koko prosessi vie vain minuutteja. Yli 250 verotuksen, lainsäädännöön, kirjanpidon ja liikkumisen asiantuntijan avulla Deelin asiakkaat voivat valita kattavasta sopimuspohjapankista sopivan sopimuksen, ja se voidaan lähettää allekirjoitettavaksi yhdellä klikkauksella. Palkat voidaan maksaa 120 eri valuutalla.

Deelin perusti vuonna 2019 Alex Bouaziz ja Shuo Wang Yhdysvaltojen San Franciscossa.

Lisätietoja: letsdeel.com