Howspace kiihdyttää kasvuaan Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa 12 miljoonan euron A-vaiheen rahoituskierroksen avulla – pääsijoittajina Forestay Capital ja Inventure

Yhteistyötä ja yhdessä oppimista mahdollistava, tekoälyä hyödyntävä fasilitointialusta auttaa organisaatioita toimimaan paremmin digitaalisessa ympäristössä

HELSINKI (11.5.2021) Suomalainen Howspace on kerännyt 12 miljoonan euron A-vaiheen rahoituskierroksen, jossa johtavina sijoittajina toimivat eurooppalaiset Forestay Capital ja Inventure. Rahoituksen avulla kasvatetaan ydinliiketoimintaa ja lisätään henkilökuntaa Pohjois-Amerikkaan ja Keski-Eurooppaan.

Suuryritykset, konsulttitalot, kansainväliset yliopistot sekä liitot ja yhdistykset, kuten YK, hyödyntävät Howspacea oppimisen tukena, organisaatioiden kehittämisessä sekä muutosjohtamisessa ja strategisessa suunnittelussa. Digitaalisen fasilitointialustan avulla rohkaistaan ihmisiä osallistumaan ja sitoutumaan yhteistyöhön digitaalisessa ympäristössä. Howspace tarjoaa ratkaisun nykyiseen etätyön tukemiseen ja tulevaisuuden hybridityömallien ja osallistavien digikokonaisuuksien rakentamiselle.

Howspacen tavoitteena on tukea organisaatioita tuomaan ihmiset yhteen fiksusti, ajasta ja paikasta riippumatta. Tarve useiden erillisten fasilitointi- ja viestintätyökalujen käytölle poistuu Howspacen myötä.

“Haluamme olla tulevaisuuden työelämän edelläkävijöitä. Annamme ihmisille mahdollisuuden todella osallistua ja vaikuttaa organisaatioihin, joihin he käyttävät arvokasta aikaansa”, sanoo Howspacen toimitusjohtaja Ilkka Mäkitalo. “Olemme kiitollisia, että pääsemme tekemään yhteistyötä Forestayn ja Inventuren kanssa. He sekä tuntevat toimialamme että tietävät, miten kasvattaa liiketoimintaa vaikuttavasti Euroopan ja Pohjois-Amerikan markkinoilla.

“Ennen kaikkea me kaikki uskomme, että työn tulevaisuus on sosiaalinen. Lähdemme innostuneina rakentamaan uusia kumppanuuksia, jotta voimme myös kasvattaa erinomaista, yli 30 maassa toimivaa asiakas- ja kumppaniverkostoamme yhteistä osaamistamme hyödyntäen”,

hän toteaa.

Forestayn osakas, toimitusjohtaja

Frederic Wohlwend toteaa: “Howspacen huippuosaajien tiimi on jo kasvattanut liiketoimintansa vakuuttavalle tasolle. He ovat suunnannäyttäjiä digitaalisen yhteistyön ja muutoksen fasilitoinnin trendissä, joka vaikuttaa vahvasti siihen, miten työskentelemme tulevaisuudessa.

Howspace erottuu muista markkinoilla olevista vaihtoehdoista tarjoamalla yhden tekoälyä hyödyntävän alustan, joka tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia etätyöskentelyn ja yhteistyön fasilitointiin. Olemme innostuneita yhteisestä tulevaisuudestamme, sillä uskomme vahvasti Howspacen missioon ja näkemykseen kansainvälisen kasvun saavuttamiseksi.”

“Olemme seuranneet Howspacen toimintaa jo yli kahden vuoden ajan ja he täyttävät kaikki kriteerit, joita meillä on niille SaaS-yrityksille, joiden kanssa haluamme lähteä yhteistyöhön”,

sanoo Tuomas Kosonen, Inventuren osakas. “Howspacella on kokenut tiimi, joka rakentaa tuotetta, jota ihmiset rakastavat. Heillä on kaikki mahdollisuudet kasvaa maailmanlaajuiseksi toimijaksi.

“Koronaviruspandemia on muuttanut tapojamme kommunikoida, työskennellä ja oppia yhdessä. Howspace on selkeä edelläkävijä, joka yhdistää ihmiset nyt ja tulevaisuudessa, olipa kyseessä digitaalinen koulutusohjelma, hybriditapahtuma tai kasvotusten toteutettava työpaja”, Kosonen jatkaa.

Howspacen aiempiin rahoituskierroksiin kuuluvat 1,4 miljoonan euron siemenrahoitus vuodelta 2017 ja lokakuussa 2019 kerätty 1,6 miljoonan euron siltarahoitus. Howspacen tarina on saanut alkunsa Olli-Pekka Juoperin, Ilkka Mäkitalon ja Vesa Purokurun vuonna 1999 perustamasta Humap-yrityksestä. Spin-off-yrityksenä vuonna 2008 perustettu Howspace työllistää tällä hetkellä yli 60 ihmistä Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Yritys auttaa asiakkaitaan ja kumppaneitaan yli 30 maassa.

Lisätietoja:

Kuvia medialle
Ilkka Mäkitalo, toimitusjohtaja+358 50 558 6648
ilkka.makitalo@howspace.com

Howspace
Howspace on vuorovaikutukseen perustuva oppimisen ja organisaatiokehityksen alusta, joka hyödyntää tekoälyä. Se yhdistää fasilitointimenetelmiä digitaalisessa ympäristössä tavalla, joka lisää osallistumista, sitoutumista ja vaikuttavuutta sekä koulutusohjelmissa että organisaatioiden kehittämisessä. Howspacen tiimillä on yli 20 vuoden kokemus organisaatioiden muutosjohtamisesta ja oppimisen kehittämisestä. Howspace työllistää tällä hetkellä yli 60 ihmistä Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Yritys auttaa asiakkaitaan ja kumppaneitaan yli 30 maassa. Yrityksellä on toimistot Jyväskylässä, Helsingissä, Tukholmassa ja Torontossa. Lue lisää: www.howspace.com

Forestay Capitalista

Vuonna 2017 perustettu Forestay sijoittaa innovatiivisiin ja tuloksellisiin teknologiayrityksiin Euroopassa, Israelissa ja Yhdysvalloissa. Organisaation kiintopisteenä ovat teknologiasektorin yritykset, jotka haastavat vakiintuneita toimintamalleja ja nykytilaa ennen kaikkea ohjelmistojen ja datan avulla. Forestay on osa Waypoint Capitalia, jota johtaa Ernesto Bartarelli. Waypoint Capitalilla on laaja varainhoitoa ja sijoitusliiketoimintaa tukeva portfolio.

Inventure

Inventure on yksi Suomen kokeneimmista pääomasijoitusyhtiöistä, joka sijoittaa aikaisen vaiheen kasvuyrityksiin Pohjoismaissa ja Baltiassa. Inventure on perustettu vuonna 2005 ja sillä on kolmessa rahastossaan yli 70 portfolioyritystä ja 230 miljoonaa euroa hallinnoitavia pääomavaroja. Inventuren portfoliyhtiöitä ovat mm. Wolt, Swappie, Blueprint Genetics ja Beddit. Lue lisää: www.inventure.vc