Huippuosaajien rekrytointiin erikoistunut startup Jobilla keräsi 2,16 miljoonan euron rahoituksen

Digitaalinen rekrytointijärjestelmä hyödyntää tehokkaimpia markkinointitaktiikoita sekä tekoälyä parhaiden kandidaattien houkutteluun

Suomalainen startup Jobilla on kerännyt 2,16 miljoonan euron rahoituskierroksen, jossa johtavana sijoittajana toimi Trind VC. Rahoitus koostuu pääomasijoituksista sekä noin 700 000 euron suuruisesta yrityslainasta ja Business Finlandin tuesta. Jobillan kehittämällä digitaalisella rekrytointijärjestelmällä yritykset pystyvät houkuttelemaan rekrytointiprosesseihinsa mukaan huippuosaajia, jotka eivät aktiivisesti hae uutta työpaikkaa.

“Olemme todella kiitollisia Trind VC:lle sekä muille sijoittajillemme, jotka uskovat Jobillan visioon rakentaa mahdollisimman automatisoitu ja tehokas rekrytointiprosessi”, kommentoi Henri Nordström, Jobillan toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

Jobillalla on asiakkaita jo viidellä eri mantereella. Viimeisimmän rahoituskierroksen avulla yritys aikoo kasvattaa liiketoimintaansa erityisesti saksankielisillä markkinoilla ennen keskittymistään Yhdysvaltoihin. Lisäksi yritys käyttää rahoitusta kehittääkseen järjestelmänsä tekoälyominaisuuksia, joiden avulla kandidaattien seulonta on entistä nopeampaa ja kustannustehokkaampaa.

Yritys uskoo pystyvänsä tehokkaalla, kohdennetulla ja helppokäyttöisellä järjestelmällään muuttamaan tapaa, jolla 450 miljardin dollarin rekrytointimarkkina tällä hetkellä toimii.

“Näimme miten useat yritykset tuskailivat saman ongelman kanssa: avoimeen työpaikkaan täydellisen tekijän löytäminen oli todella haastavaa perinteisiä rekrytointijärjestelmiä käyttäen. Jobilla ei auta vain rekrytoinnin hallinnoimisessa, vaan järjestelmä hoitaa yritysten puolesta akuutit rekrytointitarpeet innovatiivisella digimarkkinoinnilla”, Nordström jatkaa.

“Perinteiset rekrytointikanavat tavoittavat vain aktiiviset työnhakijat. Työsuhteissa olevista potentiaalisista kandidaateista 85 prosenttia ei tiedä uusista uramahdollisuuksista, vaikka 52 prosenttia heistä olisi valmis vaihtamaan työpaikkaa sopivan mahdollisuuden osuessa kohdalle. Haluammekin auttaa rekrytoijia järjestelmällä, joka saattaa yhteen huippuosaajat ja parhaat yritykset”, Nordström päättää.

Jobillan järjestelmä luo kustannustehokkaita ja skaalautuvia kampanjoita, jotka leviävät sosiaalisen median avulla potentiaalisten kandidaattien ruuduille. Työnhakijoiden sopivuutta avoimeen tehtävään määritellään nopeilla, mobiilioptimoiduilla kyselykaavakkeilla, joiden perusteella työnhakijoita arvioidaan ja suodatetaan minuuteissa – tekoälyä apuna käyttäen.

Perinteisesti tähän prosessiin voi kulua viikkoja, ja sen toteutukseen yrityksen joutuvat usein palkkaamaan kalliita rekrytointikonsultteja eli headhuntereita.

“Olemme toimineet rekrytointialan yritysten parissa yli 20 vuoden ajan. Jobillan kyky tavoittaa huippuhakijoita on aivan eri tasolla kilpailijoihin verrattuna. Uskomme Jobillan ottavan johtoaseman rekrytointialalla älykkäällä ja skaalautuvalla teknologiallaan”, kommentoi Trind.VC:n partneri Kimmo Irpola

“Kiinteistövälitysalalla on kova kilpailu parhaista tekijöistä. Jobillan ainutlaatuinen järjestelmä on auttanut meitä löytämään osaajia, joita emme olisi muuten pystyneet tavoittamaan. Nopeaan kasvuun tarvitsemme 100 uutta kiinteistövälittäjää vuodessa, ja Jobilla on on meidän ratkaisumme tämän suunnitelman toteutukseen”, sanoo Pasi Aalto, RE/MAX Suomen toimitusjohtaja.

Euroopan kasvun jälkeen Jobilla pyrkii kasvattamaan asiakaskuntaansa Yhdysvalloissa. Yrityksellä on jo tyytyväisiä asiakkaita markkinassa, jossa rekrytoinnin osumatarkkuutta ja kustannustehokkuutta arvostetaan. Paikalliset yritykset ymmärtävät huippuosaajien tuovan haluttua kilpailuetua.

Arkansasin osavaltion sairaalan johtaja, James Scoggins, kertoo: “Jobilla antaa meille tarvitsemamme etulyöntiaseman kilpailijoihimme nähden. Räätälöity rekrytointialusta auttaa meitä kohdentamaan avoimien työpaikkojen markkinoinnin juuri oikeille osaajille. Tämä auttaa meitä asettamaan projektille realistisen budjetin ja saamme parhaan mahdollisen tuoton jokaiselle sijoitetulle dollarille.”

Jobillan asiakkaisiin kuuluu isoja yrityksiä kuten Suunto, Securitas ja Saksan Punainen Risti. Vaikka koronaviruspandemia aiheutti ongelmia rekrytointialalla vuonna 2020, Jobilla kasvatti myyntiään kevään 2020–2021 välillä 106 %. Jobillalla on toimistot Helsingissä, Berliinissä, San Franciscossa, Riiassa sekä Jakartalla.

Media kit

Henri Nordström
henri.nordstrom@jobilla.com

Tietoja yrityksistä:

Jobilla

Suomessa vuonna 2015 perustettu Jobilla on ilmainen, nykyaikainen, työnhakijalähtöinen rekrytointijärjestelmä, joka tuo rekrytoijat, työnhakijat ja työntekijät yhteen helposti. Jobillan asiantuntijat tarjoavat myös moderneja rekrytointimarkkinointipalveluita huippuosaajien tavoittamiseksi. Yritys toimii Skandinaviassa, Keski-Euroopassa, Baltian maissa ja Yhdysvalloissa. Lisätietoja: jobilla.com.

Trind VC

Trind VC on aikaisen vaiheen pääomasijoitusrahasto, joka sijoittaa pääasiassa suomalaisiin, virolaisiin, latvialaisiin ja liettualaisiin aikaisen vaiheen kasvuyrityksiin. Kaikki digitaalisesti operoivat yritykset ovat rahastolle potentiaalisia sijoituskohteita. Trind VC:n tyypillinen ensisijoitus on 200 000€, kuitenkin maksimissaan 3 000 000€ yhdessä yrityksessä.