Ilmailualan SaaS-yhtiö QOCO Systems sai useiden miljoonien eurojen sijoituksen kansainvälisen kasvunsa kiihdyttämiseksi

QOCO Systems sai vähemmistöosakkaakseen Juuri Partnersin, jonka sijoituksen ansiosta yhtiö voi rekrytoida lisää osaajia ja vahvistaa tuotekehitystään. Suomalainen ilmailualan SaaS-yhtiö on vahvassa kasvussa ja aikoo laajentua uusille markkinoille vuoden lopulla. QOCO valittiin vastikään vuoden SUPERFINNS-yritykseksi.

ESPOO (10.6.2024) – Suomalainen nopeasti kasvava ilmailualan ohjelmistoyhtiö QOCO Systems on saanut useiden miljoonien eurojen sijoituksen kansainvälisen kasvunsa vauhdittamiseksi. Pääomasijoittaja Juuri Partners tukee uutena vähemmistöomistajana yhtiön laajentumista ja tuotekehitystä. QOCO Systems aikoo hyödyntää kasvurahoituksenpääasiassa rekrytoimalla uusia osaajia erityisesti ohjelmistokehitykseen, myyntiin ja markkinointiin.

QOCO Systems auttaa lentoyhtiöitä, moottorivalmistajia ja lentokoneiden huoltoon ja ylläpitoon erikoistuneita yhtiöitä parantamaan tehokkuuttaan edistyneillä SaaS-ratkaisuilla ja edistää näin alan digitalisaatiota. Yhtiö lanseerasi hiljattain MRO - Assignment -ohjelmiston, joka yhdistää henkilöstöhallinnon, huoltosuunnittelun ja lentoliikenteen järjestelmät yhteen käyttöliittymään. QOCO Systemsin asiakaskuntaan kuuluu nimekkäitä yhtiöitä, kuten Rolls-Royce, Finnair ja TAP Air Portugal.

“QOCO on viimeisen parin vuoden ajan kasvanut kiihtyvää vauhtia ja panostanut vahvasti tuotekehitykseen. Nyt on oikea aika tuoda mukaan ulkopuolista tukea, jonka avulla voimme vahvistaa tätä kehitystä entisestään”, sanoo QOCO Systemsin toimitusjohtaja Matti Nevala. “Juuri Partnersin sijoituksen ansiosta pystymme vahvistamaan kyvykkyyksiämme palkkaamalla lisää työvoimaa, ja aiommekin kasvattaa tiimiä vähintään 15 uudella osaajalla vuosien 2024–25 aikana.”

QOCO Systemsillä on tällä hetkellä 50 työntekijää, jotka edustavat kolmeatoista eri kansallisuutta. Töitä tehdään Suomen lisäksi Alankomaissa, Irlannissa, Ranskassa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiö näkee työntekijöidensä erilaiset taustat ja kulttuurit voimavarana.

”Olemme erittäin vaikuttuneita QOCOn tiimin osaamisesta ja dynamiikasta sekä sen innovatiivisten tuotteiden merkittävistä hyödyistä yhtiön asiakkaille ja koko ilmailualan huoltotoiminnan kehittämiselle. Tehostamalla huollon ja sen tiedonvälityksen prosesseja on myös mahdollisuus vaikuttaa alan vastuullisuuskysymyksiin”, sanoo partneri Markus Einiö Juuri Partnersilta. “Yhtiön globaali ja huipputunnettu asiakaskunta tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia paitsi yhtiölle, myös sen osaajille. Uskommekin, että yhtiö tulee olemaan erittäin houkutteleva työpaikka huippuosaajille, joilla on korkea ambitiotaso urallaan.”

QOCO Systemsin strateginen fokus on Euroopassa ja Lähi-Idässä, mutta yhtiö valmistautuu myös laajentamaan toimintaansa Pohjois-Amerikassa vuoden 2024 jälkipuoliskolla. Yhtiöllä on Yhdysvalloissa jo asiakkaanaan Delta Air Linesin tytäryhtiö Endeavor Air. Globaalisti toimiva QOCO Systems käy myös parhaillaan neuvotteluja useiden asiakkaiden kanssa muilta maantieteellisiltä alueilta.

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Matti Nevala
Toimitusjohtaja, QOCO Systems
matti.nevala@qoco.aero

QOCO Systems on suomalainen ilmailualaan erikoistunut ohjelmistoyhtiö. Yhtiön asiakaskuntaan kuuluu nimekkäitä yhtiöitä, kuten Rolls-Royce, Finnair ja lukuisia muita lentoyhtiöitä, moottorivalmistajia ja lentokoneiden huoltoon erikoistuneita yhtiöitä ympäri maailmaa. Voimakkaasti kasvava QOCO työllistää yli 50 ilmailun ja ohjelmistoalan ammattilaista. Lue lisää: https://www.qoco.aero/about-qoco.