Jo 15 000 suomalaista etsii uutta työpaikkaa salaa MeetFrankissa

Suosiotaan kasvattava sovellus tarjoaa alustan salaa uusia uramahdollisuuksia kartoittavan osaajan ja kiinnostavien työnantajien kohtaamiselle

Anonyymi työnhakupalvelu MeetFrank kasvattaa suosiotaan: viime vuoden Slush-tapahtumassa Suomessa lanseerattuun palveluun on rekisteröitynyt jo 15 000 suomalaista. Palvelun ideana on tarjota kaikille mahdollisuus kartoittaa uravaihtoehtoja nykyistä työpaikkaa riskeeraamatta. Sovellus yhdistää anonyymina esiintyvät käyttäjät heidän profiiliaan ja toiveitaan vastaaviin työnantajiin ja auttaa näin passiivisia työnhakijoita osallistumaan työmarkkinoihin.

Tilastokeskuksen hiljattain julkaiseman raportin mukaan avointen työpaikkojen määrä Suomessa on kasvanut lähes 35% verrattuna viime vuoden toiseen neljännekseen. Samanaikaisesti työllisyysluku on kasvanut räjähdysmäisesti ja työttömyys laskenut viime vuoteen verrattuna. MeetFrankin toimitusjohtaja Kaarel Holmin mukaan palvelun suosio selittyykin osaltaan otollisella ajankohdalla.

“Talouden nousukaudella hyville työntekijöille on runsaasti kysyntää. Työttömiä on lähtökohtaisesti aiempaa vähemmän, eivätkä halutuimmat osaajat aktiivisesti hae uusia töitä. Siten he ovat vaikeasti löydettävissä. MeetFrank tarjoaa väylän työpaikkojen kartoittamiseen ja matalan kynnyksen keskusteluyhteyden avaamiseen kiinnostavien työnantajien kanssa”, sanoo Holm.

MeetFrank lisää työnhaun läpinäkyvyyttä myös näyttämällä avoimien työpaikkojen palkkatiedot ja laskemalla käyttäjälle tarjottujen positioiden keskipalkan. Huippuosaajia onkin palvelussa mahdollisuus houkutella kilpailukykyisellä korvauksella, mutta sovelluksen käyttö säästää myös sekä työnhakijan että työnantajan aikaa, sillä työhakemukset ja ansioluettelot eivät kuulu MeetFrankin rekrytointimenetelmään.

“Jo työssäkäyvillä ihmisillä ei monesti ole aikaa tai intoa ryhtyä hakuprosesseihin, vaikka uudet uramahdollisuudet kiinnostaisivat. Etenkin IT-alalla kovien osaajien työllisyys on taattu, jolloin haasteeksi työnantajan näkökulmasta muodostuu kontaktin saaminen henkilöön sen lyhyen ikkunan aikana, jolloin hän pohtii työpaikan vaihtoa. Meille MeetFrank on toiminut tapana saada salaa vähän ympärilleen katseleva osaaja kohtaamaan meidät ilmapiirissä, jossa jonkinlaista molemminpuolista kiinnostusta on heti kättelyssä”, sanoo MeetFrankin kautta työntekijöitä palkanneen AppGyverin rekrytoinnista vastaava Harri Sarsa.

iOS- ja Android-käyttöjärjestelmille saatavilla oleva sovellus on työnhakijoille ilmainen. Suomalaisista yrityksistä palvelun kautta ovat rekrytoineet myös muun muassa Futurice, Pihlajalinna, Wolt, Tieto, Accenture, Freska, Smartly ja Nets.

Lisätietoja:

Juhani Polkko, San Francisco Oy
MeetFrankin edustaja Suomessa
juhani@meetfrank.com

Kaarel Holm, CEO, MeetFrank OÜ
kaarel@meetfrank.com

Kuvia median käyttöön:

MeetFrank media kit

Tietoja yrityksestä:

MeetFrank-sovellus perustuu älykkääseen Frank-nimiseen chatbotiin, joka yhdistää työnhakijat ja työpaikat automaattisesti. Työnhakijalle palvelu on täysin anonyymi – työnantaja saa hakijan tiedot vasta kun hän ilmoittaa olevansa kiinnostunut tehtävästä. Sovellus myös näyttää suoraan työnhakijan profiiliin sopivien työpaikkojen keskipalkan.

MeetFrank on vuonna 2017 perustettu startup-yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Tallinnassa. Sovelluksella on yli 100 000 latausta ja työpaikkoja yli 1000 työnantajalta Suomessa, Baltian maissa sekä Saksassa. Suomessa palvelu lanseerattiin Slush 2017 -tapahtuman virallisena rekrytointialustana, ja yrityksistä palvelua käyttävät mm. Futurice, Wolt, Accenture, Smartly ja Taxify. Sovellus toimii iOS- ja Android-laitteilla.

Lisätietoja: https://meetfrank.com/