Jo 25 000 suomalaista etsii salaa uutta työtä MeetFrankissa

Anonyymi rekrytointisovellus MeetFrank kasvattaa suosiotaan. Marraskuussa 2016 Slush-tapahtumassa lanseeratulle palvelulle on kertynyt sen ensimmäisen toimivuoden aikana Suomessa jo yli 25 000 käyttäjää. Rekrytoijia eri yrityksistä on palveluun rekisteröitynyt lähes 700.

MeetFrank sai alkunsa, kun yrityksen perustaja Kaarel Holm sai potkut hänen silloisen työnantajansa kuultua Kaarelin työnhakuaikeista. Rekrytointikäytäntöjen murrosta ajavan MeetFrankin ideana on mahdollistaa passiivisten työnhakijoiden osallistuminen työmarkkinoihin ja auttaa yrityksiä löytämään parhaat osaajat.

“Perinteinen työnhaku alkaa olla historiaa. Halutuimmat työntekijät eivät hae aktiivisesti töitä ja rekrytoivat yritykset tarvitsevat työkalun huippuosaajien tavoittamiseen tehokkaasti. Vastaanottomme Suomessa on ensimmäisen vuoden aikana ollut loistava, ja käyttäjämäärämme ovat osoitus suomalaisten halusta uudistaa rekrytointikäytäntöjä”, sanoo MeetFrankin perustaja ja toimitusjohtaja Kaarel Holm.

Palvelu yhdistää anonyymina esiintyvät käyttäjät heidän profiiliaan ja toiveitaan vastaaviin työnantajiin ja avaa keskusteluyhteyden osapuolten välille. Ratkaisu myös helpottaa molempien osapuolten työtaakkaa, sillä työhakemuksia tai ansioluetteloita ei MeetFrankin rekrytointiprosessissa käytetä lainkaan.

“MeetFrank on mielestäni todella toimiva keino katsella mitä olisi tarjolla, vaikkei aktiivisesti uutta työtä hakisikaan. Koin anonyymiyden tärkeäksi ollessani itse tällaisessa tilanteessa, sillä varsinaista tarvetta työpaikan vaihtoon ei ollut, enkä halunnut silloisen työnantajani tietävän, että katselen mielenkiinnosta ympärilleni”, sanoo MeetFrankin kautta tiensä Treamerin myyntipäälliköksi löytänyt Ida Grönman. “MeetFrank on kätevä, koska työnantajiin pääsee tutustumaan ikään kuin Tinderissä: hakemuksia ei tarvita, vaan mielenkiinnon osoitettuasi pääset suoraan juttelemaan rekrytoijan kanssa.”

iOS- ja Android-käyttöjärjestelmille saatavilla oleva sovellus on työnhakijoille ilmainen. Suomalaisista yrityksistä palvelun kautta rekrytoivat muun muassa F-Secure, Wolt, Tieto, Telia, Holvi ja Digia.

Lisätietoja:

Juhani Polkko, San Francisco Oy
MeetFrankin edustaja Suomessa
juhani@meetfrank.com

Kaarel Holm, CEO, MeetFrank OÜ
kaarel@meetfrank.com

Kuvia median käyttöön:

MeetFrank media kit (Dropbox)

Tietoja yrityksestä:

MeetFrank-sovellus perustuu älykkääseen Frank-nimiseen chatbotiin, joka yhdistää työnhakijat ja työpaikat automaattisesti. Työnhakijalle palvelu on täysin anonyymi – työnantaja saa hakijan tiedot vasta kun hän ilmoittaa olevansa kiinnostunut tehtävästä. Sovellus näyttää myös suoraan työnhakijan profiiliin sopivien työpaikkojen keskipalkan.

MeetFrank on vuonna 2017 perustettu startup-yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Tallinnassa. Sovelluksella on lähes 200 000 latausta Suomessa, Baltian maissa sekä Saksassa. Suomessa palvelu lanseerattiin Slush 2017 -tapahtuman virallisena rekrytointialustana, ja yrityksistä palvelua ovat käyttäneet mm. Futurice, Wolt, Accenture, Smartly ja Taxify. Sovellus toimii iOS- ja Android-laitteilla.

Lisätietoja: https://meetfrank.com/