Josek tuo yhteistyössä Zeckit-palvelun kanssa Joensuun seudun yritykset ja asiakkaat lähemmäksi toisiaan

Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy ottaa nettisivuilleen käyttöön Zeckit-hakukoneen, joka toimii uutena Josekin yritysrekisterinä. Zeckit auttaa kartoittamaan vaihtoehtoja eri palveluntarjoajista tarjoamalla taustatiedot kaikista Josekin sopimuskuntien alueella toimivista yrityksistä. Palvelun käyttöönoton myötä niin yritykset kuin kuluttajatkin Joensuun seudulla löytävät itselleen sopivimmat palveluntarjoajat helposti yhdestä paikasta.

Josekin yritysrekisteri lisää markkinoiden läpinäkyvyyttä. Samalla se parantaa pienempienkin yritysten näkyvyyttä auttamalla kuluttajia löytämään ne helpommin. Yritysrekisteri toimii hakukoneena yrityksille ja kuluttajille, jotka ostavat palveluita Joensuun seudulla.

“Zeckit-palvelun idea syntyi niin kuluttajien kuin yritystenkin tarpeesta tarkistaa yritysten taustatiedot ja kuulla muiden kokemuksia palveluntarjoajista päätöksenteon helpottamiseksi. Josekin yritysrekisteristä löytyvät kaikki Josekin kuuden sopimuskunnan yritykset, jotka Josek tuo lähemmäs pohjoiskarjalaisia lisäämällä haun palvelutarjontaansa”, sanoo Zeckit-palvelun kapteeni Mika Huhtamäki.

Zeckit-haun avulla voi tarkastaa yritysten ajan tasalla olevat taustatiedot muun muassa työnantaja-, ALV- ja ennakkoperintärekisteristä sekä mahdolliset häiriömerkinnät. Zeckitistä löytyvät myös yritysten sähköpätevyydet sekä asbestipurkutyöluvat. Palvelu on kaikille käyttäjilleen maksuton.

“Josek palvelee kaikkia Joensuun seudun yrityksiä muun muassa kehittymisessä ja kansainvälistymisessä. Zeckit-haku on aiempaa yritysrekisteriämme näppärämpi ja kattavampi sekä aina ajan tasalla. Nyt voimme tarjota alueemme yrittäjille entistä parempaa palvelua auttamalla yhdistämään sopivimmat tekijät palvelua tarvitsevien yritysten kanssa”, sanoo Josekin toimitusjohtaja Pekka Nuutinen.

Zeckitin taustalla toimii Suomen Tilaajavastuu Oy, jolla on yli 60 000 asiakasyritystä ja tiedot yli 500 000 henkilöstä yritysten tilaajavastuu- ja työturvallisuuslain velvoitteiden hoitamiseksi. Tilaajavastuun yritystietoja haetaan yli yhdeksän miljoonaa kertaa vuodessa yritysten hankintojen taustaselvitykseksi.

Zeckitin press kit

Mika Huhtamäki
mika@zeckit.com

Tuomo Roivas
tuomo.roivas@josek.fi

Zeckit on kuluttajille ja yrityksille suunnattu yritystietopalvelu, joka tarjoaa kaikista Suomen yrityksistä tärkeimmät palvelun valintaan vaikuttavat taustatiedot helposti luettavana ilmaisena selvityksenä. Zeckit perustettiin vuonna 2016, ja sen taustalta löytyy kiinteistö- ja rakennusalan digitalisaatioon ja sähköisiin yritysselvityksiin erikoistunut palveluntarjoaja Suomen Tilaajavastuu Oy. Lisätietoja: zeckit.com.

Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEKin toiminta-ajatuksena on vahvistaa ja monipuolistaa elinkeinorakennetta, kehittää seudun kilpailukykyä ja parantaa elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä. Lisätietoja: josek.fi.