Kieku - parempi henkilökohtainen puhemedia

Kotimainen media-alan startup Kieku Labs on tänään lanseerannut yhteisöllisen puhemediapalvelun. Kiekun ydinsisältöä tulee olemaan aiheet liittyen mm. yrittäjyyteen ja yhteiskuntaan, hyvinvointiin ja tosielämän tarinoihin.

Koneoppimiseen perustuva algoritmi tuottaa kuulijalle räätälöidyn feedin, joka ottaa huomioon millaisen sisällön parissa kuulija on viettänyt aikaa ja minkä sisällön yli hän on hypännyt. Kieku-betapalvelu löytyy osoitteesta kieku.com ja iOS-sovelluksena.

“Ruuhkassa turhautuminen on varmasti jokaiselle tuttu tunne. Radiosta saattaa tulla sisältöä, joka ei ole sinua varten ja podcast-palveluiden käyttö on turhan hankalaa, kun huomio on liikenteessä. Meidän ongelma oli juuri tämä: kiinnostavan sisällön löytäminen oli liian vaikeaa ja aikaavievää”, kertoo Kieku Labsin perustaja ja toimitusjohtaja Sampsa Fabritius.

iOS-sovelluksessa Kiekun selkeä käyttöliittymä oppii, mistä kuulija pitää sekä luo kuulijalle räätälöidyn feedin. Käyttäjän tarvitsee ainoastaan aloittaa kuuntelu tai halutessaan hän voin siirtyä seuraavaan sisältöön. Kieku.com-sivusto on suunniteltu helpottamaan sisällön selaamista ja valintaa.

Kiekun tavoitteena on tehdä kuuntelemisesta yhteisöllisempää. Jokaisella on oma kanavansa ja hyviä kuunteluvinkkejä on helppo jakaa toisille käyttäjille.

“Kieku on uusi tapa kuunnella ja jakaa puhesisältöä. Voit seurata mieluisia sisällöntuottajia tai kuunnella sisältöä, jota Kiekun tekoäly sinulle valitsee”, kertoo Juho Pennanen, Data Scientist Kieku Labs Oy:stä.

Kiekun värikäs ja erittäin helppo käyttöliittymä poikkeaa totutuista ja samalla myös kuvastaa, millaista sisältöä palvelussa tulee olemaan. Palvelu on auki kaikille, jotka haluavat jakaa omia sisältöjään: sisällön helppo lataaminen tulee olemaan yhden painalluksen takana.

Hyvät tarinat ovat aina olleet tärkeä osa jokapäiväistä elämäämme ja tämä tulee jatkumaan tulevaisuudessakin. Kiekun tavoite on tuoda puhesisällöt takaisin päivittäiseen kuunteluun.

Lisätietoa:

Mediasivusto
Video: Listening makes everything better

Sampsa Fabritius, TJ
sampsa@kieku.com

Kiekusta:

Kieku Labs is a media technology company with focus on personalised audio listening stream. We bring talk audio back as an everyday media content with radio like simplicity. 100 years old media is now collaborative. Kieku Labs was founded in Helsinki 2016.