• San Francisco Oy/

Liikunnallisuuden ja pelillistämisen yhdistävä pelikehittäjä Valo Motion avaa ainutlaatuisen interaktiivisen pelihallin Lauttasaaressa

ValoHalli – liikuttava pelihalli – tarjoaa perheille, peliharrastajille ja erilaisille ryhmille mahdollisuuden päästä pelaamaan liikunnallisia lisätyn todellisuuden pelejä yhdessä.

HELSINKI (7.2.2023) – Suomalainen pelikehittäjä Valo Motion avaa helmikuussa pelihallin Lauttasaaressa sijaitseviin toimitiloihinsa. ValoHalli-nimeä kantavassa pelihallissa voi pelata Valo Motionin kolmella lisätyn todellisuuden pelialustalla kymmeniä eritasoisille pelaajille kehitettyjä liikunnallisia pelejä.

ValoHallista löytyy lisätyn todellisuuden kiipeilyseinä ValoClimb, jossa voi kisata erilaisissa pelillisissä kiipeilyhaasteissa. Lisäksi tilassa on interaktiivisia ValoJump-trampoliinipelejä, joissa pelaajat hyppivät oikeilla trampoliineilla ja kisaavat samalla toisiaan vastaan digitaalisen pelin hahmoina. ValoHallista löytyy myös yrityksen uusin tuote ValoArena, joka on jopa kuudelle pelaajalle suunniteltu tehostetun todellisuuden (MR) peliareena.

ValoArena palkittiin marraskuussa 2022 parhaana uutena tuotteena virtuaali- ja lisätyn todellisuuden kategoriassa Floridassa järjestetyssä IAAPA Expo -tapahtumassa. Samassa kategoriassa kisasi esimerkiksi pelijätti Sega. Vuosittain järjestettävä IAAPA Expo on tärkein huvipuisto- ja vapaa-ajan alan ammattilaisille suunnattu kansainvälinen messutapahtuma.

“Tutkimustiedon mukaan liika istuminen kustantaa yhteiskunnalle jopa 1,5 miljardia euroa. Kaikki eivät viihdy lenkkipoluilla tai kuntosalilla, minkä vuoksi on tärkeää tarjota erilaisia vaihtoehtoja liikkumiseen. Pelillistetty liikunta on keino pitää hauskaa yhdessä urheillen. Lisätyn todellisuuden pelikokemusten avulla pystymme kannustamaan ihmisiä liikkumaan uudella tavalla”, kertoo Valo Motionin toimitusjohtaja ja perustaja Raine Kajastila.

Valo Motion aikoo liikuttaa jopa miljoonaa pelaajaa päivässä vuonna 2030

ValoHalli tarjoaa liikunnallisista peleistä kiinnostuneille aikuisille, nuorille ja perheille uudenlaisia pelikokemuksia. Samalla Valo Motion haluaa tuotteitaan ja palveluitaan kehittääkseen kerätä palautetta pelaajilta, sillä tuotteille ja pelihallikonseptille on paljon kysyntää ympäri maailmaa.

Tällä hetkellä Valo Motionin peliareena, seinäkiipeily- ja trampoliinipelit liikuttavat päivittäin jopa yli 170 000:aa pelaajaa 65 maassa eri puolella maailmaa. Pelejä on pelattu yhteensä yli 50 miljoonaa kertaa, ja yhtiön tavoitteena on liikuttaa jopa miljoonaa pelaajaa päivässä vuonna 2030.

Valo Motionin pelit yhdistävät liikunnallisuuden ja pelinautinnon, ja ne sopivat kaikille lapsista aktiivikuntoilijoihin. Yhtiön tuotteita käytetään erilaisissa huvipuistoissa, trampoliinipuistoissa, sisäaktiviteettipuistoissa, kiipeilykeskuksissa tai muissa sisäviihdekeskuksissa.

Lauttasaaressa osoitteessa Melkonkatu 23 sijaitseva ValoHalli – liikuttava pelihalli – on varattavissa 7.2. alkaen viikonloppuisin yksityistilaisuuksiin, syntymäpäiväjuhlien tilaksi tai vaikka perheporukan käyttöön.

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Raine Kajastila

toimitusjohtaja ja perustaja, Valo Motion

info@valomotion.com

Valo Motion

Vuonna 2016 perustettu Valo Motion valmistaa interaktiivisia pelejä, jotka auttavat ihmisiä löytämään liikunnan ilon. Ainutlaatuisen ValoVision-liikkeentunnistusteknologian avulla pelaajat pääsevät aidosti osaksi pelimaailmaa. Valo Motionin uusin tuote, ValoArena, voitti vuoden 2022 IAAPA Expo -tapahtumassa parhaan uuden VR- tai AR-teknologiaa hyödyntävän tuotteen Brass Ring Award -palkinnon. Tämä oli jo toinen Brass Ring Award Valo Motionille. Valo Motionin tuotteita pelataan päivittäin keskimäärin yli kolme tuhatta tuntia päivässä yli 65 eri maassa (https://valomotion.app/map). Yhtiöllä on tällä hetkellä 25 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingin Lauttasaaressa. Lisätietoja: www.valomotion.com ja www.valohalli.fi.