Näin ennaltaehkäiset syksyn rottaongelmat - apuun on saatavilla myös myrkytön vaihtoehto

Valmistautuminen ja älykkäät loukkujärjestelmät ennaltaehkäisevät jyrsijäongelmia

Jyrsijät hakeutuvat lämpimiin tiloihin syksyisin: “Monen asukkaan elämään vaikuttavat tuhoeläinongelmat ovat nousseet puheenaiheeksi useissa kaupungeissa. Viimeisimpänä Espoon Suurpellossa, jossa perheenäiti pelkäsi ulkoilla lapsensa kanssa. Ongelmiin on puututtava yhdessä asukkaiden ja taloyhtiön kanssa. Tuhoeläintorjunta kannattaa jättää ammattilaisten osaaviin käsiin”, sanoo Anticimexin toimitusjohtaja Jussi Ylinen.

Tärkeimpiä kotona ja taloyhtiöissä tehtäviä ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä ovat seuraavat:

• ruoan pitäminen poissa jyrsijöiden ulottuvilta. Estä jyrsijöiden pääsy myös jätesäiliöihin. Pidä säiliöt suljettuina ja hyväkuntoisina sekä tärkeää on, että niiden pohjatulpat ovat paikoillaan.

• jyrsijöiden suojapaikkojen poistaminen; siivoa mahdolliset lauta- ja lehtikasat.

• rakennuksien suojaaminen: Suojaa läpiviennit, kuten venttiilit metalliverkolla ja tiivistä rakennuselementtien saumat.

Tuholaistorjuntaan erikoistuneella Anticimexillä on tarjota rottaongelmaan älykäs loukkujärjestelmä sensoreilla ja etävalvonnalla varustettuna. Yrityksen kehittämä järjestelmä on täysin myrkytön keino taistella joka syksyistä jyrsijäongelmaa vastaan.

“Myrkyttäminen on ollut perinteisesti ainoa tapa päästä eroon rotista ja muista tuhoeläimistä. Myrkyt leviävät luonnon kiertokulkuun, ja lopulta jyrsijät tulevat myrkyille vastustuskykyisiksi. Tämä pahentaa ongelmaa”, jatkaa Ylinen.

Anticimexin älykäs sähköloukku poistaa jyrsijäongelmat ja pystyy myös ehkäisemään niiden syntymistä. Loukun toimintaperiaate on yksinkertainen: laite ilmoittaa havainnoistaan IoT-alustalle, joka puolestaan viestii tuholaistorjujalle kaiken oleellisen.

Jussi Ylinen, toimitusjohtaja
jussi.ylinen@anticimex.fi

Mediapaketti

Tietoja yrityksestä:

Anticimexin palvelutarjontaan kuuluvat tuhoeläinhallinta-, elintarvikehygienia- ja sisäilmatutkimuspalvelut sekä talotarkastukset. Anticimex on Ruotsissa 1934 perustettu kansainvälinen konserni, jolla on toimintaa 17 maassa, ja sen omistaa EQT. Suomalainen tytäryhtiö Anticimex Oy työllistää yli 100 ammattilaista ja palvelee asiakkaita 16 pisteessä ympäri Suomen. www.anticimex.fi