Ohjelmistokehittäjille ollaan MeetFrankissa valmiita maksamaan lähes 800€ alan keskipalkkoja korkeampaa palkkaa

Anonyymi työnhakupalvelu MeetFrank jatkaa kasvuaan. Virolaisen startup-yrityksen kehittämän sovelluksen on ladannut jo 40 000 suomalaista. Palvelu tekee palkkatasosta läpinäkyvämpää näyttämällä suoraan paljonko palkka voisi työpaikkaa vaihtamalla nousta.

Palvelussa on eniten IT-alan, markkinoinnin ja myynnin työpaikkoja. Ohjelmistokehittäjille ollaan nyt valmiita maksamaan keskimäärin 5003 euroa kuukaudessa, palkkatarjousten vaihdellessa 3092 eurosta jopa 10 600 euroon. Palkkatarjousten keskiarvo on vuodessa noussut noin 300 eurolla.

“Ohjelmistokehittäjien kysyntään vaikuttavat nopeimmin kasvavat startup-yritykset sekä kymmenet ohjelmistokonsultointiyritykset, jotka vievät asiakkaita suurilta kansainvälisiltä pörssiyhtiöiltä”, sanoo MeetFrankin Suomen markkinoinnista vastaava Juhani Polkko. “MeetFrankin avulla osaajat voivat kartoittaa uusia työmahdollisuuksia anonyymisti ja hakea työpaikkaa yhdellä klikkauksella, ilman perinteistä työhakemusta. Tilastomme osoittavat, että parhaille osaajille uusi työpaikka tarjoaa useimmiten selvästi aiempaa korkeampaa palkkaa.”

MeetFrankin käyttäjien keskimääräinen palkankorotus työpaikkaa vaihdettaessa on ohjelmistokehittäjien joukossa 15%. IT-alan työntekijäyhdistys Tietoala ry:n mukaan palkkojen keskiarvo kasvoi vuonna 2018 168 euroa edellisvuodesta ollen 4228 euroa kuukaudessa, mikä on lähes 800 euroa MeetFrankissa viimeisen vuoden aikana tarjottujen palkkojen keskiarvoa vähemmän.

Suomalaisia rekrytoijia eri yrityksistä on MeetFrankiin rekisteröitynyt 1200. Yksi heistä on raportoinnin automaatiotyökalua kehittävän Supermetricsin Viivi Marttinen, joka on viimeisen vuoden aikana rekrytoinut yritykseen yhteensä yhdeksän ohjelmistokehittäjää.

“Palkkatason läpinäkyvyys säästää aikaa puolin ja toisin, kun työnhakijoille tarjotaan lähtökohtaisesti vain heidän ilmoittamaansa palkkatasoon ja profiiliin sopivia työnantajia. Yritysten on myös helpompi kilpailla erilaisilla eduilla, kun alan yleinen palkkataso on tiedossa. Meille ohjelmistokehittäjiä on kuitenkin ensisijaisesti vetänyt mahdollisuus kehittää omaa, datalähtöistä tuotetta sekä kansainvälinen tiimi. Koodareilla on paljon valinnanvaraa ja he luottavat saavansa reilun korvauksen työstään”, sanoo Marttinen.

Marraskuussa 2017 Slush-tapahtumassa lanseeratulle MeetFrankille on kertynyt maailmanlaajuisesti jo yhteensä 250 000 käyttäjää.

Lisätietoja:

Juhani Polkko, San Francisco Oy
MeetFrankin edustaja Suomessa
juhani@meetfrank.com

Kaarel Holm, CEO, MeetFrank OÜ
kaarel@meetfrank.com

Kuvia median käyttöön:
MeetFrank media kit (Dropbox)

Tietoja yrityksestä:

MeetFrank-sovellus perustuu älykkääseen Frank-nimiseen chatbotiin, joka yhdistää työnhakijat ja työpaikat automaattisesti. Työnhakijalle palvelu on täysin anonyymi – työnantaja saa hakijan tiedot vasta kun hän ilmoittaa olevansa kiinnostunut tehtävästä. Sovellus näyttää myös suoraan työnhakijan profiiliin sopivien työpaikkojen keskipalkan.

MeetFrank on vuonna 2017 perustettu startup-yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Tallinnassa. Sovelluksella on 250 000 käyttäjää kansainvälisesti. Suomessa palvelu lanseerattiin Slush 2017 -tapahtuman virallisena rekrytointialustana, ja yrityksistä palvelua ovat käyttäneet mm. Futurice, Wolt, Accenture, Smartly ja Bolt (ent. Taxify). Sovellus toimii iOS- ja Android-laitteilla.

Lisätietoja: https://meetfrank.com/