Pääkoppa kuntoon - suomalainen Auntie tarjoaa nopeaa ja helppoa apua arjen kriiseihin

Suomalainen healthtech startup Auntie aikoo mullistaa kotimaisen ja kansainvälisen terapiakentän. Avun saanti voi olla Suomessa hankalaa, se on usein kallista ja harvoin asiakaslähtöistä. Auntie tuo kuluttajaystävällisen vaihtoehdon pitkiin ja vaikeasti löydettäviin terapiamuotoihin käyttäen hyväksi etätapaamisia. Palvelu keskittyy varhaisen vaiheen fokusoituun etäterapiaan, jossa ihminen saa apua lisensoiduilta psykoterapeuteilta eikä pitkäkestoista terapiaharrastusta tarvitse aloittaa.

“Piloteista saamamme kokemukset ovat yllättäneet meidät täysin: palaute on ollut äärimmäisen positiivista. Lisäksi Sessio-paketin digitaalisuus ennakkokyselyineen tehostaa apua merkittävästi. Tähänastisten kokemusten innoittamana kehitämme palveluamme nyt entistä digitaalisempaan suuntaan unohtamatta henkilökohtaista kontaktia ammattilaisen kanssa”, sanoo Auntien toimitusjohtaja, Mervi Lamminen.

Tarjolle tulee helposti lähestyttävää, matalan kynnyksen apua arjen kriiseihin, jonka avulla saa pääkoppansa kuntoon ilman lausuntoja ja reseptejä. Valmiit terapiapaketit eli Auntie Sessiot eivät vaadi vuosia kestäviä sitoumuksia, vaan ihmiset saavat helpotusta arkeensa 1-5 käyntikerran paketteina, jotka on tarkoitettu nimenomaan varhaisen vaiheen apuun.

Auntie sai alkunsa, kun sen perustajat omakohtaisesti huomasivat avun saamisen ongelmiin olevan haasteellista ja turhauttavaa. Terapiaviidakkoon eksyi helposti. Tästä syntyi Auntie perustana oleva idea: Kun arjen pulmista puhutaan jalat maassa ja ymmärrettävästi, apua uskaltaa hakea ennen kuin ongelmat paisuvat liian suuriksi.

“Auntien palvelu on nopeaa, joustavaa eikä terapeuttia tarvitse etsiä pitkään. Palvelu sopii loistavasti ihmisten hektiseen ja stressaavaan elämään. Auntien palvelu on aina kohdennettu ihmisen elämäntilanteen ja kriisin, eikä hänen diagnoosinsa perusteella”, sanoo FT, psykologi, psykoterapeutti Mikael Saarinen.

Auntie Sessiot ovat tällä hetkellä pilottikäytössä mm. Helsingin Kalasatama projektissa. Auntie tarjoaa tällä hetkellä palveluitaan yrityksille ja kunnille, ja pian myös suoraan kuluttajille Suomessa, Hollannissa ja Isossa-Britanniassa.

Lisätietoa medialle
Mervi Lamminen, toimitusjohtaja
mervi@auntie.fi

Lisämateriaalia medialle