Parempia palveluita toimisto- ja liikekiinteistöihin – Aberdeen Standard Investments ja HUONE yhteistyöhön

Tapahtumahotelli HUONE avaa uuden yksikön Helsingin keskustaan ja ottaa vastuulleen Aberdeenin omistaman kiinteistön asiakaskokemuksen parantamisen

Tapahtumahotelliketju HUONE International ja sijoitusyhtiö Aberdeen Standard Investments ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan HUONE tuottaa Aberdeenin liikekiinteistön aula-, ravintola-, kokous- ja tapahtumapalvelut Malminkadulla Helsingissä. Tämä on HUONE:lle merkittävä avaus uuden yhteistyömallin lanseeraamiseksi. Yhtiö pyrkii kasvamaan lähivuosina merkittäväksi kansainväliseksi ketjuksi.

Aberdeen Standard Investments on yksi maailman suurimmista varainhoitoyhtiöistä, joka syntyi vuonna 2017 Standard Lifen ja Aberdeen Asset Managementin yhdistyessä. Se hallinnoi 643 miljardin euron sijoitusvarallisuutta, josta Suomessa hallinnoitavan kiinteistöomaisuuden arvo on noin miljardi euroa. Vuonna 2017 yhtiön hallinnoimat rahastot ostivat neljä arvokiinteistöä Helsingin ydinkeskustasta.

HUONE on suomalainen palveluinnovaatio, joka laajeni viime vuonna onnistuneesti Singaporeen. Nyt julkistettu, uusi yhteistyömalli mahdollistaa konseptin tuomisen saumattomaksi osaksi kumppaneiden hallinnoimia toimisto- ja liikekiinteistöjä. Aiemmin kliiniset aulapalvelut muutetaan osaksi elämyksellistä kokoustilakohdetta, mikä palvelee kohteen olemassa olevia vuokralaisia, elävöittää kiinteistöä ja houkuttelee tilaan uusia yrityskäyttäjiä.

“Uusi kohteemme on sijoitusmielessä hyvä toimistotalo, mutta kolmasosa tiloista oli käyttämättömänä, eikä soveltunut normaaliin toimistokäyttöön. Mietimme, miten tämä asia ratkaistaisiin,” kertoo Aberdeenin Pohjoismaiden kiinteistösijoituksista vastaava Ville Raitio. “Olimme jo aiemmin pitäneet johtoryhmämme kokouksen HUONE:lla Jätkäsaaressa, ja silloin ajattelimme, että meidänkin kiinteistössä voisi olla vastaava kokousmaailma. Tilojen persoonallisuus toi äärimmäisen positiivisen lisän palaveriin. Lisäksi palvelu oli erinomaista koskien esimerkiksi teknisten ongelmien ratkaisemista. Lopulta päätös yhteistyöhön lähtemisestä oli helppo, ja odotamme innolla uuden tilan avautumista.”

Uudessa Helsingin keskustan kohteessa sekä kiinteistön vuokralaiset että ulkopuoliset vieraat voivat järjestää tapaamisia ja pienimuotoisia tapahtumia HUONE:n luovissa työskentelytiloissa. Varaukset ja tapahtumajärjestelyihin liittyvät asiat hoituvat aulapalvelun sekä HUONE:n sähköisen verkkopalvelun kautta. HUONE huolehtii myös kahvitus- ja ravintolapalveluista yhtenä kokonaisuutena muiden palveluiden ohella.

HUONE:n toimitusjohtaja Evon Söderlund kommentoi: “Uusi strategiamme on partneroitua kiinteistöyhtiöiden kanssa, mikä mahdollistaa meille entistä nopeamman kasvun. Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä Aberdeenin kanssa uuden konseptimme pilotoinnissa. Työelämä on muuttumassa nopeasti, ja se asettaa kiinteistöalalle suurempia muutospaineita kuin kertaakaan 50 vuoteen. Aberdeen vastaa haasteeseen lisäämällä uutta sisältöä kiinteistöihin, ja ottaa samalla vajaakäytössä olevat tilat luovaan käyttöön. Se hyödyttää sekä kiinteistön vuokralaisia että lähialueen yrityksiä.”

HUONE nimitti vastikään hallitukseensa uusina jäseninä kaksi kokenutta kasvuyrittäjää, Mika Sutisen ja Mika Mäkeläisen, sekä hallituksen puheenjohtajaksi Markko Vaarnaksen. Yhtiön tavoitteena on avata kymmenen uutta kohdetta maailmanlaajuisesti seuraavan kahden vuoden sisällä.

Lisätietoja:

Kuvia medialle

Evon Söderlund, CEO
HUONE International Oy
evon.soderlund@huone.events

Ville Raitio
Co-Head of Direct Property, Nordic Region
Aberdeen Standard Investments

Tapahtumahotelli HUONE tarjoaa yksilölliset tapahtumaratkaisut yrityskokouksille ja -tapahtumille. HUONE:n ainutlaatuiseen konseptiin sisältyvät luovat kokoustilat, ravintolapalvelut, sekä yrityksen itse kehittämä verkkopalvelu, jonka avulla asiakkaat voivat varata, suunnitella, maksaa, mitata ja hallinnoida tapahtumiaan tapahtumakoordinaattorin tuella. HUONE:n tapahtumahotellit sijaitsevat Helsingin Jätkäsaaressa sekä Clarke Quay:n alueella Singaporessa. Lisätietoja: www.huone.events/fi/

Aberdeen Standard Investments on yksi maailman suurimmista varainhoitoyhtiöistä, joka syntyi vuonna 2017 Standard Life plc:n ja Aberdeen Asset Management plc:n yhdistyessä. Yhtiö hallinnoi 643 miljardin euron arvosta institutionaalisten ja yksityisten sijoittajien varoja. Yhtiöllä on toimipisteitä 50 maassa ja asiakkaita 80 maassa eri puolilla maailmaa. Suomessa Aberdeenin palveluksessa on 24 varainhoidon ammattilaista. Lisätietoja www.aberdeenstandard.com