Projektityökalut yhdistävä Screenful keräsi 305 000 euron siemenrahoituksen

Screenful auttaa yrityksiä tehostamaan liiketoimintaansa visualisoimalla projektien edistymistä ja lisäämällä läpinäkyvyyttä projekteissa

Suomalainen ohjelmistoyritys Screenful on kerännyt 305 000 euron siemenrahoituksen projektityötä tehostavalle datatyökalulleen. Rahoituskierrosta johtivat kotimainen pääomasijoittaja Gorilla Capital sekä Arctic15 rahoitusohjelma, jonka myötä mukaan tuli 14 uutta sijoittajaa FiBAN ja Nordic Angel Program -enkelisijoittajayhteisöistä.

Screenful yhdistää ja visualisoi dataa helpoiksi ohjausnäkymiksi ja raporteiksi, joiden avulla yritysjohto pystyy helposti seuraamaan ja ennakoimaan laajojenkin projektitöiden edistymistä. Screenful erottuukin markkinoilla keskittymällä projektityöskentelyn tehokkuuden mittaamiseen. Työkalun avulla pystytään tunnistamaan tuotantotyön pullonkaulat ja parantamaan siten tehokkuutta, laatua ja toimitusvarmuutta.

Screenfulin kumppaneina ovat maailman johtavat työkaluohjelmistot, kuten Atlanssian-yhtiön Jira ja Trello sekä Microsoftin GitHub, Asana ja PivotalTracker, joiden dataa Screenful hyödyntää analytiikassaan.

Laajat projektit koostuvat usein monimutkaisista prosesseista, ja kommunikaatio tapahtuu useissa eri kanavissa. “Selkeän kommunikaation ja läpinäkyvyyden puute johtaa kokemuksemme mukaan siihen, että jopa kaksi kolmasosaa ohjelmistojen kehitysprojekteista epäonnistuu”, sanoo Screenfulin perustaja ja toimitusjohtaja Sami Linnanvuo. “Valtaosa yrityksistä keskittyy edelleen mittaamaan vain myynnin ja markkinoinnin tehokkuutta. Tuotantoprosessi on usein pimennossa. Johdon voi olla vaikeaa tietää projektien tilannetta ja todellista aikataulua, ja viivästysten syitä on äärettömän hankalaa selvittää. Me autamme yrityksiä optimoimaan niiden ytimen: arvontuotantoketjun“, Linnanvuo jatkaa.

Arctic15 Funding Program -rahoitusohjelma on Arctic15-verkostoitumistapahtuman yhteyteen luotu uudenlainen rahoituspolku. Sijoituspäätökset eivät perustu perinteiseen tapaan yrittäjien “pitchaukseen” eli myyntiesityksiin, vaan enkelisijoittajien ja yrittäjien välisiin kasvokkain käytyihin keskusteluihin. Screenful päihitti 270 muuta startup-yritystä napatessaan rahoituksen.

“Screenfulilla on vahva tuote ja loistava tiimi”, sanoo Raimo Linnanvirta, Nordic Angel Program -ohjelman kautta rahoittajaksi lähtenyt enkelisijoittaja. “Tämä on sijoitus, jossa yritys saa rahoituksen lisäksi käyttöönsä enkelisijoittajien osaamisen ja kokemuksen”, jatkaa Linnanvirta.

Screenfuliin uskoo myös Gorilla Capitalin osakas ja perustajajäsen Petri Lehmuskoski: “Screenfulilla on erittäin kyvykäs tiimi, joka pienestä koostaan huolimatta on onnistunut hankkimaan merkittävän asiakaskannan”, kertoo Lehmuskoski. “Olemme ylpeitä, että saamme olla mukana rakentamassa Screenfulista johtavaa yrityksille arvoketjuanalytiikkaa tuottavaa toimijaa.”

Vuonna 2013 perustetulla Screenfulilla on satoja asiakkaita, joista noin puolet sijaitsee Yhdysvalloissa. Työkalu on käytössä kaiken kokoisissa yrityksissä startup-yrityksistä pörssiyhtiöihin. Kaikkiaan Screenful on kerännyt 750 000 euron rahoituksen, ja sillä on toimipaikat Suomessa ja Armeniassa.

Lisätietoja:

Lehdistömateriaalia

Sami Linnanvuo, toimitusjohtaja
sami@screenful.com

Screenful on helpoin tapa visualisoida ja jakaa eri osapuolille tietoa projektien etenemisestä hyödyntäen jo käytössä olevista työkaluista kerättyä dataa. Verkkosovelluksella saa nopean yleiskatsauksen tiimien ajankohtaisesta tilasta älypuhelimeen tai tabletille. Vuonna 2013 perustetulla Screenfulilla on asiakkaita yli 40 eri maasta, startupeista pörssilistattuihin yrityksiin. Lisätietoja, www.screenful.com.