Reaktor ja Taival aloittavat yhteistyön vauhdittaakseen yritysten jatkuvaa muutosta kaventamalla kuilua strategian laatimisen ja operatiivisen toiminnan välillä

Yhteistyö haastaa perinteisiä strategiakonsultaation malleja ja tuo strategiaa lähemmäksi jokapäiväistä työtä.

Liikkeenjohdon konsultointiyritys Taival on solminut yhteistyön strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktorin kanssa. Taival ja Reaktor auttavat yrityksiä ottamaan käyttöön uusia strategisia ja teknologisia toimintamalleja, joita yritykset tarvitsevat pärjätäkseen nykypäivän nopeasti muuttuvassa digitaalisessa ympäristössä.

Strategisen yhteistyön lisäksi Taival on kerännyt 300 000€ siemenrahoituksen Reaktor pääsijoittajanaan. Rahoituksen avulla Taival aikoo palkata lisää huippuosaajia, vahvistaa liiketoimintansa ydintä, sekä kasvattaa omaa verkostoaan.

Usein strategiatyö epäonnistuu, koska tehtyä suunnitelmaa ei osata toteuttaa käytännössä. Ketterä strategiatyö ja niin kutsuttu StratOps on uudenlainen toimintamalli, joka on saanut inspiraationsa ohjelmiston kehityksen toimintatavoista. Mallissa strategiaa kehitetään ja implementoidaan jatkuvasti, ja sitä muokataan sopimaan toimintatapojen muutoksiin. Strategiatyökalut ovat siis jatkuvassa käytössä ja yrityksen kehityksessä mukana.

“Strategiatyön haaste tänä päivänä on se, että elämme hyvin nopeasti muuttuvassa maailmassa. Yritykset eivät tarvitse vain huipputeknologiaa, vaan myös yhteistyökykyistä ja strategista ajattelumallia, joka auttaa tekemään parempia päätöksiä teknologian suhteen”, kommentoi Reaktorin ekosysteemin kehityksestä vastaava johtaja Heikki Härkönen

Digitaalisen muutoksen vauhti on niin kova, että yritysten johto on huolissaan liiketoiminnan pysymisestä kehityksessä mukana. Yrityksillä on haasteita markkinoiden uudenlaiseen kysyntään vastaamisessa, toimitusketjujen muutoksiin reagoimisessa sekä asiakkaiden vaatimuksiin vastaamisessa, mikä näkyy tulojen menetyksenä ja kannattavuuden heikkenemisenä.

“Me uskomme että ketterä strategiatyö on ratkaisu yritysten reagointi- ja kasvupotentiaalin maksimointiin nopeasti muuttuvassa ympäristössä. Reaktor on aina ollut edelläkävijä uusien ja ketterien toimintatapojen sekä strategiatyön muokkaamisessa. Olemme innoissamme alkavasta yhteistyöstä, sillä Taivalin tiimissä on sama kasvua ajava henki sekä vankka kokemus ketterän strategian tekemisestä”, Härkönen jatkaa.

“Reaktorin ekosysteemi on täydellinen paikka meille toimia nopeasti liikkuvien yritysten kanssa, jotka ovat ymmärtäneet, ettei strategian teko kahden tai kolmen vuoden välein ole enää riittävää”, kommentoi Michael Hanf, Taivalin osakas ja toimitusjohtaja. “Kun yritykset valitsevat Reaktorin kumppanikseen, he ymmärtävät että suorien kilpailijoiden lisäksi heidän täytyy suoriutua loistavasti myös oman toimialansa ulkopuolella, esimerkiksi politiikassa tai ympäristökysymyksissä. Uskomme olevamme yhdessä todella vahva kumppani kaikille yrityksille, jotka haluavat olla toimialansa parhaita”, Hanf päättää.

Vuonna 2017 perustettu Taival on konsultoinut yrityksiä, kuten Zalando, Technopolis ja Valmet, ja sillä on toimistot Helsingissä ja Berliinissä.

Vuonna 2000 perustettu Reaktor on luovan teknologian kumppani kaikille eteenpäin katsoville organisaatioille. Reaktorilla on yli 550 toimialansa johtavaa asiantuntijaa ympäri maailmaa, jotka työskentelevät muun muassa Adidaksen, Koneen, Supercellin, Varianin ja Finnairin kanssa.

Media kit

Michael Hanf
Osakas ja toimitusjohtaja, Taival
Taival Advisory+358 40 77 25 273
michael.hanf@taival.com

Verna Vuoripuro
Viestintäpäällikkö, Reaktor
verna.vuoripuro@reaktor.com

Lisätietoja yrityksistä

Vuonna 2017 perustettu Taival on liikkeenjohdon konsultointiin erikoistunut yritys, joka tarjoaa uusia toimintatapoja nopeasti kehittyvään maailmaan. Taival auttaa yrityksiä luomaan innovatiivisia strategioita ja ratkaisuja asiakkailleen, jotta he voisivat keskittyä liiketoimintansa uudistamiseen. Yrityksen toimistot sijaitsevat Helsingissä ja Berliinissä. www.taival.com.

Reaktor on luovan teknologian kumppani kaikille eteenpäin katsoville yrityksille. Reaktorilla työskentelee yli 550 alansa huippuasiantuntijaa, joiden asiakkaita ovat esimerkiksi Adidas, Kone, Supercell, Varian ja Finnair. Helsingissä perustetulla Reaktorilla on toimistot New Yorkissa, Amsterdamissa, Tukholmassa sekä Tokiossa, joista käsin se tuottaa alansa kärkitason digitaalisia tuotteita, palveluita ja strategioita.
www.reaktor.com.