RELEX Solutions toimittaa JYSKille tekoälyä hyödyntävän kysynnän ennustamisen ratkaisun kansainvälistä kasvua kiihdyttämään

RELEXin edistykselliset tekoäly- ja koneoppimismallit tukevat JYSKiä erittäin monimutkaisessa lyhyen ja pitkän aikavälin kysynnän ennustamisessa. Yhteistyö tukee JYSKin tavoitteita laajentua 3 200 myymälästä 5 000 myymälään.

HELSINKI (14.12.2022) Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskaupan toimija ja globaali kodin sisustustavaroiden myyjä, tanskalainen JYSK, aloittaa yhteistyön suomalaisen toimitusketjujen ja vähittäiskaupan suunnitteluun ja optimointiin keskittyvän RELEX Solutionsin kanssa parantaakseen kysynnän ennustamista JYSKin globaaleissa jakelukeskuksissa. JYSKillä on yli 3 200 myymälää 49 maassa ja yhtiö hoitaa tavaranjakelunsa kymmenen eurooppalaisen jakelukeskuksen kautta. JYSKin tavoitteena on kasvattaa myymäläverkostonsa vähintään 5 000 myymälän laajuiseksi.

Kansainvälisessä kodintavaroiden vähittäiskaupassa kysynnän ennustaminen on erityisen kriittistä kausi- ja trendivaihteluiden vuoksi. Tarkka ja automatisoitu kysynnän ennustaminen on olennaisessa roolissa tehokkuuden parantamisessa, energiakäytön ja hävikin vähentämisessä, sekä asiakaskokemuksen kehittämisessä.

RELEXin JYSKille toimittama ratkaisu hyödyntää tekoälyä ja koneoppimista, tuottaen tarkkoja kysyntäennusteita jakelukeskuksille, jotka palvelevat myymälöitä, verkkomyyntiä sekä yritysmyyntiä.

JYSK hankkii tavaraa laajasta toimittajaverkostosta, jossa ajat tilauksesta toimitukseen vaihtelevat. Lisäksi merkittävä osa JYSKin myynnistä on kampanjavetoista, jolloin varaston ylläpito on erityisen tärkeää tavaroiden liikkuessa nopeassa aikataulussa.

“Huolellisen valintaprosessin tuloksena valitsimme RELEXin ratkaisun sen joustavuuden takia, mikä mahdollistaa JYSKille täyden prosessinhallinnan sekä kehittää yhtiön kysynnän ennustamista edistyksellisten tekoälyn ja koneoppimisen avulla. Tämä on välttämätöntä kasvutavoitteidemme kannalta, ja se edistää tavoitettamme tarjota saumaton asiakaskokemus”, sanoo JYSKin Heine Sort, Flow of Goods Director.

“Yhteistyömme RELEXin kanssa alleviivaa JYSKin sitoutumista parhaiden digitaalisten ratkaisujen hyödyntämiseen, joissa kehittynyt kysynnän ennustaminen yhdistyy moderniin käytettävyyteen ja mukautuvuuteen. RELEX on meille optimaalinen kumppani, sille he ymmärtävät hyvin liiketoimintamme tarpeita ja vaatimuksia – odotamme innolla, että pääsemme hyödyntämään RELEXin kattavaa kokemusta alalta”, sanoo JYSKin CIO Keld Marott.

Olemme innoissamme yhteistyöstä JYSKin kanssa ja toivotamme heidät tervetulleeksi kasvavaan joukkoon kodintuotteiden asiakkaitamme. Olemme otettuja osoitetusta luottamuksesta ja on hienoa päästä tukemaan JYSKiä heidän kunnianhimoisella kasvumatkallaan, kertoo RELEXin Stefano Scandelli, Senior VP Sales EMEA.

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Petra Ranta

Viestinnän asiantuntija, RELEX Solutions

petra.ranta@relexsolutions.com

Åse Andersson

JYSK & LLG

aaan@jysk.com

RELEX Solutions

RELEX Solutions tarjoaa kokonaisvaltaisia vähittäiskaupan ja toimitusketjun suunnittelun ratkaisuja, joiden avulla asiakkaamme ovat saavuttaneet vaikuttavia tuloksia ympäri maailmaa.

Tarkalla kysynnän ennustamisella, täydennystilausten automatisoinnilla, vallankumouksellisella tilan- ja valikoimanhallinnalla, sekä työvoiman optimoinnilla RELEX auttaa yrityksiä parantamaan kilpailukykyään markkinoiden nopeista muutoksista huolimatta.

Vankka kokemuksemme vähittäiskaupan alalta ja ensiluokkainen teknologiamme ovat auttaneet meitä rakentamaan vahvoja, kestäviä ja palkittuja kumppanuussuhteita asiakkaidemme kanssa. RELEX menestyy ainoastaan, jos asiakkaamme menestyvät.

RELEXiin luottavat monet johtavat yritykset, kuten S-Ryhmä, Musti ja Mirri, Stockmann, Lumene, Atria ja Apetit. Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi RELEXillä on toimistoja Pohjois-Amerikassa ja useissa Euroopan maissa.

Lisätietoja: www.relexsolutions.com

JYSK

JYSK on kansainvälinen, tanskalaisomisteinen huonekaluketju. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa. JYSKillä on yli 3200 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta. Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kollegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 4,87 miljardia euroa tilikaudella 2021/22.

Lisätietoja: www.jysk.com

Avainsanat: