RELEX Solutionsin yhteistyö Coop Estonian kanssa laajenee – yhtiö auttaa Viron suurinta päivittäistavarakauppaa optimoimaan kampanjoiden suunnittelua ja tehokkuutta

Viron päivittäistavarakaupan markkinajohtaja Coop Estonia laajentaa yhteistyötään suomalaisen toimitusketjujen ja vähittäiskaupan suunnittelu- ja optimointiratkaisuja tarjoavan RELEX Solutionsin kanssa ottamalla käyttöön yhtiön myynninedistämisen suunnittelu- ja optimointiratkaisun.

HELSINKI (7.3.2023) Suomalainen toimitusketjujen ja vähittäiskaupan suunnitteluun ja optimointiin keskittyvä RELEX Solutions laajentaa yhteistyötään virolaisen Coop Estonian kanssa.

Coop Estonia tarvitsi ratkaisun, joka auttaisi yhtiötä kasvattamaan liikevaihtoa ja -voittoa sekä vähentämään kustannuksia. Ratkaisun oli tärkeä auttaa tuotepäälliköitä tekemään enemmän tuloksiin ja dataan pohjautuvia päätöksiä, optimoida suunnitteluprosesseja, toteuttamaan tehokkaampia kampanjoita, löytämään oikeat hintapisteet ja myös neuvottelemaan parempia sopimuksia tavarantoimittajien kanssa.

Ratkaisu käyttöön kaikkiin Coop Estonian 330 myymälään

Ennen RELEXin ratkaisun käyttöönottoa Coop Estonia hallinnoi kampanjasuunnitteluaan laskentataulukoiden avulla. Tämä oli äärimmäisen aikaa ja resursseja vievää sekä virhealtista tarjoten vain rajallisia analytiikkavaihtoehtoja.

RELEXin myynninedistämisen suunnittelu- ja optimointiratkaisun onnistunut pilotti toteutettiin vuonna 2022. RELEXin kampanjoiden optimointiratkaisun avulla Coop Estonia kykenee toteuttamaan ja optimoimaan kuukaudessa jopa yli 2 000 kampanjaa kattaen 15 000–16 000 kampanjatuotetta. Ratkaisu otetaan käyttöön jokaisessa Coop Estonian myymälässä Virossa, mikä lisää kampanjoiden kannattavuutta, optimoi prosesseja ja varmistaa kampanjatuotteiden paremman saatavuuden asiakkaille. Coop Estonialla on 18 alueosuuskuntaa ja noin 330 myymälää minimarketeista hypermarketteihin.

Kampanjoiden vaikutus kokonaismyyntiimme kasvaa, ja meille on tärkeää tehdä kampanjoita, jotka vastaavat asiakkaidemme tarpeisiin – samalla lisäten niiden tehokkuutta ja myös vähentäen mahdollisia virheitä. RELEX on ollut erittäin joustava yhteistyössämme ja ymmärtänyt Coopin ajattelutavan. Olemme jo nähneet tuloksia kasvaneen myynnin ja houkuttelevimpien kampanjoiden muodossa. Emmekä malta odottaa, että pääsemme hyötymään uudesta ratkaisusta entistäkin enemmän”, sanoo Coop Estonian hankintajohtaja Oliver Rist.

Yhtiöiden välinen yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun Coop Estonia otti käyttöön RELEXin ennuste- ja täydennysratkaisun ja tulokset tästä yhteistyöstä ovat olleet vakuuttavia.

“Olemme erittäin innoissamme yhteistyön laajentamisesta Coop Estonian kanssa ja haluamme tarjota lisäarvoa Coop Estonialle kattavan ja tehokkaan myynninedistämisen suunnittelu- ja optimointiratkaisumme avulla. Olemme otettuja osoitetusta luottamuksesta ja on hienoa päästä edistämään Coop Estonian kampanjoiden optimointia sekä lisätä yhtiön kilpailuetua markkinoilla”, sanoo RELEX Solutionsin myynninedistämisratkaisujen johtaja Richard Daw.

##

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Lisätietoja antavat:

Annukka Mattila

Senior Marketing Manager

RELEX Solutions

annukka.mattila@relexsolutions.com

Oliver Rist

Purchasing Director

Coop Estonia

oliver.rist@coop.ee

RELEX Solutions

RELEX Solutions auttaa vähittäiskauppaketjuja, jakelijoita ja valmistajia kasvamaan kannattavasti kaikissa myynti- ja jakelukanavissa maksimoimalla asiakastyytyväisyyden ja minimoimalla operatiiviset kustannukset.

Olemme alan johtava yritys toimitusketjujen ja vähittäiskaupan suunnittelussa ja optimoinnissa. Ratkaisujemme avulla kauppa- ja kuluttajatuotteiden valmistajat pystyvät tehostamaan ja yhdistämään tärkeimmät suunnitteluprosessinsa kysynnän suunnittelusta, tilan- ja valikoimanhallinnasta ja kampanjoiden optimoinnista aina toimitusketjujen ja työvoiman suunnitteluun. Autamme asiakkaitamme tarjoamaan paremman palvelutason loppuasiakkailleen, kasvattamaan myyntiään ja katteitaan, toimimaan ympäristöystävällisemmin ja pienentämään operatiivisia kustannuksiaan.

Johtavat yritykset kuten ADUSA, Stokke, Door Dash, S-Ryhmä, Kesko, Saarioinen ja Musti & Mirri hyödyntävät RELEXiä toimitusketjujen ja vähittäiskaupan suunnitteluun ja optimointiin.

Katso lisätietoja: www.relexsolutions.com

COOP Estonia

Coop Estonia on Viron suurin ja vanhin ruoka- ja elintarvikeketju, johon kuuluu 18

kuluttajaosuuskuntaa ja yhteensä noin 330 kauppaa. Yhtiö on markkinajohtaja lähes 25 prosentin markkinaosuudella, ja vuonna 2021 ketjun liikevaihto oli 752 miljoonaa euroa. Coop Estonian tarina alkoi vuonna 1902, kun Antslan kaupungin paikalliset perustivat ensimmäisen kuluttajaosuuskunnan. Nykyään Coop Estonia työllistää yli 6 000 henkilöä.

Katso lisätietoja: www.coop.ee