Screenful visualisoi IT-projektien etenemisen kaikille sidosryhmille

Screenful julkistaa uuden analytiikkatyökalunsa ja integraation tehtävänhallintaohjelmisto GitHubin kanssa. Screenful kerää datan tehtävänhallintatyökaluista ja mahdollistaa projektin etenemisen visualisoimisen TV-ruuduilla. Tämä puolestaan auttaa tiimejä välttämään agile-projekteille tyypillisiä ongelmia tuomalla etenemisen seurannan automaattisesti näkyväksi kaikille tuotantoprosessin sidosryhmille.

Screenfulin toimitusjohtaja Sami Linnanvuo on työskennellyt alalla sekä tutkinut data-analytiikkaa ja visualisointia toistakymmentä vuotta. Hän perusti Screenfulin vuonna 2013 ratkaisemaan projektitöissä esiintyvän läpinäkyvyysongelman, jossa sidosryhmät eivät tiedä, mitä projektin eri vaiheissa tapahtuu, missä vaiheessa prosessi on ja kuinka tehokkaasti se toimii.

“Projektien johtajat eivät usein osaa vastata edes tuotantoprosessiin liittyviin peruskysymyksiin”, sanoo Linnanvuo. “Kuinka todennäköisesti saatte tuotteet toimitettua ajoissa? Millaisia ongelmia tuotantoon liittyy? Mihin prosessissa kuluu eniten aikaa? Markkinoilla on hyvä valikoima eri tuotantovaiheiden ja sidosryhmien yhteistyön helpottamiseksi kehitettyjä työkaluja, mutta siitä huolimatta näitä ongelmia esiintyy. Screenful yhdistää automaattisesti yleisimmät tehtävänhallintatyökalut ja antaa välittömästi kokonaiskuvan prosessin edistymisestä.”

Screenful on ainut valmistuotteena tarjottava analytiikkatyökalu, joka tukee yleisimpiä tehtävänhallintaohjelmia GitHubia, Trelloa, Pivotal Trackeria ja Jiraa. Yrityksellä on tällä hetkellä noin kaksi sataa asiakasta yli 30 maassa startupeista pörssilistattuihin kansainvälisiin yrityksiin, jotka käyttävät palvelua erilaisissa projekteissa.

“Screenful on loistava työkalu agile-prosesseihin”, sanoo Trellon Product Marketing Manager Brian Cervino. “Screenfulia voi katsoa suoraan Trello-tililtä. Se visualisoi kaiken agile-projektien etenemiseen liittyvän informaation ja tekee näin projektien seuraamisesta helppoa ja tehokasta.”

Screenfulin merkittäviä asiakkaita ovat muun muassa Unity Technologies sekä kotimainen Elisa. Yritys on kerännyt 400 tuhannen euron rahoituksensa Tekesiltä sekä useilta enkelisijoittajilta, ja on hiljattain avannut myyntitoimiston Berliinissä.

Lisätietoja:

Lehdistömateriaalia

Sami Linnanvuo, toimitusjohtaja
sami@screenful.com

Screenful is the easiest way to visualise and share your project progress using data from your existing tools. Get a quick overview of your team's status on your smartphone or tablet. Maximize the effect by installing a large visible display. For more information, visit www.screenful.com.