Simo Leisti nimitetty Futurice Groupin toimitusjohtajaksi

Leistin fokus on jatkaa Futuricen kehittämistä ja kasvattamista eurooppalaisena yhtiönä. Teemu Moisala jatkaa toimitusjohtajan tehtävässä lokakuun 2021 loppuun saakka.

HELSINKI (10.8.2021) Kansainvälinen teknologia- ja innovaatioyritys Futurice on nimittänyt Simo Leistin Futurice Groupin uudeksi toimitusjohtajaksi. Leistin vahvat näytöt ja kokemus strategisista uudistuksista ja liiketoiminnan skaalaamisesta useiden kansainvälisten teknologiayritysten palveluksessa tukevat sekä hänen menestystään uudessa tehtävässä että yrityksen eurooppalaisen kasvun strategiaa.

Leisti aloittaa työt Futuricella 1.11.2021. Tällä hetkellä hän toimii Fujitsu Finlandin toimitusjohtajana. Fujitsulla hän on vauhdittanut yrityksen kasvua kehittämällä yrityskulttuuria ja kannustamalla innovoimaan uutta liiketoimintaa.

“Uudella toimitusjohtajallamme Simo Leistillä on hienoja näyttöjä yritysten energisoinnista ja kasvattamisesta rohkeiden strategisten valintojen avulla. Hän on työskennellyt monenlaisissa ympäristöissä, muun muassa innovatiivisen konsultoinnin ja tuotteistettujen palveluiden parissa. Lisäksi Simo osaa ottaa koko henkilöstön mukaan kehittämään yritystä”, sanoo Futurice Group’n hallituksen puheenjohtaja Hanna Maria Sievinen. Hän on nähnyt useiden kansainvälisten teknologiayritysten eri puolet. Hän tuo taloon ulkopuolista näkemystä, jonka uskon auttavan meitä arvostamaan asioita, joita pidämme itsestäänselvyyksinä. Samalla odotamme, että hän ravistelee meitä sopivasti.”

“Olen seurannut Futuricen kehitystä ja omaleimaista kulttuuria jo pidemmän aikaa ja on ilo liittyä tiimiin”, Simo Leisti sanoo. “Odotan innolla, että pääsen haastamaan perinteisiä työnteon tapoja, luomaan uusia liiketoimintamalleja ja hyödyntämään teknologiaa ja dataa vaikuttavalla tavalla – yhdessä asiantuntijoidemme kanssa. Tulemme kehittämään innovatiivisia ratkaisuja, jotka luovat arvoa asiakkaillemme, työntekijöillemme, omistajillemme, kumppaniverkostollemme ja koko yhteiskunnalle.”

Teemu Moisala on onnistuneesti johtanut Futuricea kolmevuotisen kauden. Tänä aikana yrityksen perustajajäsenet ovat väistyneet operatiivisesta johdosta.

“Teemun toimitusjohtajakaudella Futurice Group lähes tuplasi kokonsa”, Sievinen jatkaa. “Yrityksellä on nyt vankka perusta luotettavia, monikulttuurisia tiimejä, huippuluokan teknologiaosaamista ja monipuolinen asiakasportfolio erittäin kilpaillulla markkinalla. Tämä asetelma on rohkaissut meitä siirtymään seuraavaan strategiseen vaiheeseen.”

“Simon vahvan vision ja kokemuksen avulla jatkamme kasvupolullamme ja olemme valmiit palvelemaan yhä useampia eurooppalaisia asiakkaita”, Sievinen päättää.

Moisala jatkaa toimitusjohtajan tehtävässä lokakuun 2021 loppuun saakka.

Olemme rakentaneet Futuricen tarinan tähän pisteeseen varmistamalla, että meillä on oikeat ihmiset oikeilla paikoilla. Tämä pätee myös toimitusjohtajan paikkaan”, Teemu Moisala toteaa. “Futurice ja Futurice Groupin yritykset ovat jatkossakin paras mahdollinen oppimisympäristö. Olen ylpeä työstä, jota olen tässä roolissa tehnyt sekä onnellinen siitä, miten pitkälle tiimi on päässyt ja minne olemme matkalla. Odotan innolla sitä, mitkä omat seuraavat askeleeni ovat, mutta juuri nyt keskityn siirtämään toimitusjohtajan kapulaa Simolle. Haluan varmistaa, että Futuricen positiivinen kehitys jatkuu.

Futurice Groupiin kuuluvat teknologia- ja innovaatioyritys Futurice, Columbia Road, THRIV, Meltlake ja Aito.ai.

Lisätietoja:

Lisää kuvia median käyttöön

Olli-Pekka Saksa | VP, Global Head of HC
olli-pekka.saksa@futurice.com
P: +358 40 762 2925

Simone Mitterer | Global Head of Brand and Communications
simone.mitterer@futurice.com
P: +49 151 1134 7947

Futuricen tavoitteena on levittää innovaatiomyönteistä yrityskulttuuria sekä luoda digitaalisia tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yrityksistä ja yhteiskunnista tulevaisuuskyvykkäitä. Vuonna 2000 Helsingissä perustetulla yrityksellä on yli 650 asiantuntijan tiimi ja asiakkaita yli toimialarajojen. Futuricen toimistot sijaitsevat Berliinissä, Helsingissä, Lontoossa, Munchenissa, Stuttgartissa, Tukholmassa ja Tampereella. Lisätietoja: www.futurice.com.