Suomalainen booksalon lanseeraa uuden kauneudenhoitoalan markkinapaikan kuluttajille – palvelulla ratkotaan yrittäjiä rasittavaa ongelmaa

Markkinapaikan kautta on löydettävissä jo yli 2000 kauneudenhoitosalonkia hiustenhoidosta tatuointistudioihin. Markkinapaikalle on kysyntää erityisesti joulua edeltävinä päivinä, sillä booksalonin datan mukaan suurin piikki lahjakorttiostoissa tapahtuu vain päivä ennen joulua.

HELSINKI (19.12.2023) Suomalainen kauneus- ja hyvinvointialoille erikoistunut ajanvaraus-, kassa- ja maksupalveluntarjoaja booksalon on lanseerannut kauneudenhoitoalan markkinapaikan suomalaisille kuluttajille. Markkinapaikan kautta kuluttajat voivat valita yli 2000 salongin joukosta tarpeilleen sopivan palveluntarjoajan, oli kyseessä kampaamoista, kauneus-, kynsi-, ihonhoito-, tai hierontapalveluista tai tatuointistudiosta.

“Olemme todella innoissamme markkinapaikastamme, sillä rakensimme sen nimenomaan auttamaan kuluttajia löytämään itselleen täydellisen ja jatkuvan palveluntarjoajan. Toisin kuin monet muut markkinapaikat, jotka saavat tulonsa siitä, että kuluttaja etsii itselleen aina uuden palveluntarjoajan, me haluamme auttaa salonkeja ja kuluttajia löytämään toisensa niin, että siitä syntyy pitkä ja antoisa yhteistyö molemmille”, kertoo booksalonin toimitusjohtaja Harri Myllylä.

Kuluttaja voi valita markkinapaikalla palveluntarjoajan palveluiden, kategorioiden ja sijainnin mukaan. Markkinapaikan kautta tulevat varaukset on myös aina tehnyt rekisteröitynyt käyttäjä, jonka sähköpostiosoite ja puhelinnumero on vahvistettu. Tämä mahdollistaa varauksen maksamisen ennakkoon. Tämä on yksi tapa, jolla pyritään estämään kuluttajien viime hetken peruutuksia, jotka rasittavat alan yrittäjiä ja aiheuttavat huomattavia ansionmenetyksiä.

Markkinapaikka on myös täydellinen paikka löytää oikea palveluntarjoaja, jolta ostaa suomalaisten lempilahja eli lahjakortti. Booksalonin yli 5000 salongin tietokannasta kerätyn datan mukaan jouluna myydään jopa viisinkertainen määrä lahjakortteja verrattuna keskivertokuukauteen. Ylivoimaisesti eniten lahjakortteja ostetaan Suomessa vasta 23. joulukuuta, eli vain päivää ennen jouluaattoa.

“Lahjakorttien suosio on ollut tasaisessa kasvussa, sillä kuluttajat ovat entistä tietoisempia lahjojen ostajia. Ihmiset antavat mieluummin hyvää mieltä tai hyvinvointia lahjaksi kuin materiaa, ja se näkyy meidän lahjakorttimaksuliikenteessä. Yrittäjät ovat myös raportoineet lahjakorttien oston tasaantuneen niin, että jos lahjakortti on digitaalisesti ostettavissa niin niitä ostetaan tasaisemmin pitkin vuotta, eikä vain jouluna tai äitienpäivänä. Uuden markkinapaikan ansioista sopivan palveluntarjoajan löytäminen vaikka omalle vanhemmalle vanhalla kotipaikkakunnalla on helpompaa”, päättää Myllylä.

Mediapaketti ja -kuvat

Harri Myllylä, toimitusjohtaja

booksalon

harri@booksalon.com

booksalon

Book Salon Oy on digitaalinen maksupalvelun välittäjä, joka on erikoistunut kauneus- ja hyvinvointialalle. booksalon tarjoaa asiakkailleen korttimaksujen välittämisen lisäksi digitaaliset ja täysin integroidut ratkaisut ajanvarauksen, asiakashallinnan sekä kassanhallinnan tarpeisiin. Book Salon Oy on finanssivalvonnan valvoma maksupalvelun tarjoaja, ja sillä on jo 3000 tyytyväistä asiakasta Suomessa, Pohjoismaissa, Isossa-Britanniassa ja Irlannissa.

Lisätietoja: pro.booksalon.fi