Suomalainen Rebl Eats nappasi ainoana pohjoismaisena yrityksenä voiton Carrefourin kansainvälisessä kasvipohjaisten ruokien kilpailussa

Yksi maailman suurimmista ruoka-alan ketjuista palkitsi kymmenen yritystä, jotka mullistavat kasvipohjaisten ruokien kulutusta. Rebl Eatsin valmistuotteet pääsevät Carrefour-ketjun hyllyille, millä se aloittaa Ranskan markkinan valtaamisen.

HELSINKI (16.6.2022) – Suomalainen kasvipohjaisten ruokien brändi Rebl Eats on palkittu yhtenä kymmenestä voittajasta ranskalaisen vähittäistavaraketjun Carrefourin kasvipohjaisten ruokien  innovaatiokilpailussa. Kilpailuun osallistui yhteensä 250 yritystä 50 eri maasta. Rebl Eats oli ainoa pohjoismainen yritys voittajien joukossa.

“Olemme todella iloisia voitostamme kovassa kisassa. Se, että valtava vähittäiskaupan toimija  tukee vahvasti kasvipohjaisia innovaatioita, kertoo kuluttajien halusta syödä enemmän terveellistä ja maistuvaa kasvisruokaa”, kertoo Rebl Eatsin toimitusjohtaja Valeria Asunta.

“Kilpailumme syntyi kuluttajien tarpeesta saada vaihtoehtoja eläinperäisille tuotteille, taistella ilmastonmuutosta vastaan ja Carrefourin innosta startuppeihin. 250 yritystä 50 maasta haki mukaan ja maistoimme satoja tuotteita”, kertoo Carrefourin toimitusjohtaja Alexandre Bompard.

Kaikkien hakijoiden joukosta valittiin 15 yritystä esittämään tuotteensa Pariisiin tuomaristolle, joka valitsi lopulta 10 voittajaa. Voittajayritykset edustivat kasvipohjiaisia innovaatioita laajasti, jäätelöistä aina reseptialustoihin. Näiden joukossa Rebl Eats oli ainoa valmiiden ruokien brändi. Kilpailussa arvioitiin kykyä käyttää kasvipohjaisia proteiineja herkullisesti ja terveellisesti sekä uniikkia markkinointikonseptia verkko- ja ruokakauppoihin, mikä kannustaa ihmisiä kokeilemaan lihattomia ja maidottomia tuotteita.

Voiton myötä Rebl Eatsin tuotteita pääsee Carrefourin hyllyille, joka toimii lähtölaukauksena yrityksen markkina-avaukseen Ranskassa. Vuoden 2021 tutkimuksen mukaan ranskalaiset etsivät enemmän itselleen ja ympäristölleen terveellisiä ja vastuullisia vaihtoehtoja, johon tarpeeseen Rebl Eatsin tuotteet vastaavat.

Rebl Eats käyttää pelkästään kasviksia ja kasvipohjaisia tuotteita ja avaa tuotteidensa ravintoarvot selkeästi pakkauksissaan. Tuotteiden täyttävyys ja hyvä maku eivät synny käyttämällä epäterveellisiä tai teollisia ainesosia valmistuksessa, vaan tuotteet kypsennetään hitaasti ja mausteita lisätään vähitellen. Kaikki tuotteet ovat 100% kasvipohjaisia, mahdollisimman vähän prosessoituja ja ne valmistetaan käsityönä. Tuotteet on pakattu kierrätysmateriaaleista tehtyihin tuotepakkauksiin, ja ne voi kierrättää käytön jälkeen. Vaativasta kokkausprosessista ja korkeasta laatutasosta huolimatta Rebl Eats kehittää kokoajan tapoja valmistaa tuotteitaan suuremmille ja kasvaville markkinoille.

”Me ollaan enemmän kuin innoissamme aloittamaan yhteistyö monikansallisen kauppaketjun kanssa, joka jakaa visiomme ja joka on yksi maailman suurimmista pelaajista”, kertoo Rebl Eatsin perustajajäsen ja kansainvälisestä kasvusta vastaava Martti Paatela.

Rebl Eats on kasvanut ensimmäisen vuotensa aikana vauhdilla. Sen ruokia myydään jo 10 000 kappaletta viikossa lähes 200 päivittäistavarakaupassa Suomessa ja Ruotsissa. Rebl Eatsin tuotteet kattavat modernin kuluttajan tarpeet nopeista välipaloista lounaisiin.

Carrefour on vuonna 1959 Ranskassa perustettu vähittäistavaraketju. Sillä on yli 13 000 vähittäistavarakauppaa 40 maassa.

Mediapaketti ja kuvat

Valerie Asunta
Toimitusjohtaja, Rebl Eats
valerie@Rebleats.com

Rebl Eats

Suomalainen Rebl Eats kasvipohjaisten valmisruokien brändi. Rebl Eats on tuotekehityksessään löytänyt uusia tapoja käyttää sekä perinteisiä että uusia kasviproteiineja ilman säilöntäaineita – mausta tinkimättä. Rebl Eats käyttää pelkästään kasviksia ja kasvipohjaisia tuotteita ja avaa tuotteidensa ravintoarvot selkeästi pakkauksissaan. Tuoteperhe sisältää kaikki päivän ruokailutarpeet aamupalasta välipaloihin ja illalliseen sekä lounaaseen. Rebl Eatsin tuotteet valmistetaan käsityönä ja ne pakataan kierrätettäviin pakkauksiin.

Yritys on ensimmäisen toimintavuotensa aikana myynyt 200 000 terveellistä ja vegaanista annosta 21 kaupungissa sekä Suomessa että Ruotsissa. Rebl Eatsin tuotteita on saatavilla yli 160 päivittäistavarakaupassa, ja sen asiakkaisiin kuuluvat useat K-ryhmän ja S-ryhmän kaupat. Lisäksi tuotteita voi tilata kotiin Woltilla, Foodoralla ja Odalta.

Lisätietoja: www.Rebleats.com