Suomalainen Videobot voitti Creative Young Entrepreneur -palkinnon Luxemburgissa

Video valtaa alaa tekstisisällöiltä verkossa ja muodostaa jo 80 prosenttia verkkoliikenteestä. Markkinointiteknologia-startup Videobot rakentaa entistä vaikuttavampia käyttäjäkokemuksia verkossa personoiduilla ja interaktiivisilla video-chatboteilla.

LUXEMBURG (14.12.2023) – Turkulaislähtöinen Videobot voitti Creative Young Entrepreneur -palkinnon Luxemburgin Nuorkauppakamarin järjestämässä kilpailussa. Kilpailuun osallistui 32 yritystä, ja kriteereinä voittajan valinnassa olivat kaupallista toimivuus, innovatiivisuus, yhteiskunnallinen vaikuttavuus, kyky selviytyä haasteista sekä pitkän aikavälin näkemyksellisyys. Voittajan valitsi 14 hengen raati.

Videobot on sarjayrittäjien Matias Mäenpään ja Anssi Kivirannan viimeisin menestystarina, joka on saavuttanut huomattavaa kansainvälistä kasvua lyhyessä ajassa. Mäenpää ja Kiviranta perustivat Videobotin kesällä 2022, ja tänä päivänä yhtiöllä on asiakkainaan lähes 200 suurta ja keskisuurta yritystä lähes 20 maassa.

”Olemme onnistuneet saavuttamaan asiakkaidemme luottamuksen ja nyt vakuuttamaan myös innovatiivista yrittäjähenkeä arvostavan asiantuntijaraadin. On hienoa, että meidän tiimin kova työ tunnustetaan. Tämä palkinto menee kaikille videobottilaisille”, summaa Mäenpää tuntojaan palkintotilaisuuden jälkeen.

Kilpailun toiselle sijalle ylsi lisätyn todellisuuden startup Fabstwines ja kolmanneksi hallinnoituja pilvipalveluja tarjoava Emma.

Videobot on lyhytvideot ja chatbotin toiminnallisuudet innovatiivisesti yhdistävä SaaS-startup, jonka ratkaisulla yritysten asiakaspolut voidaan tuoda ketterästi videoaikaan. Yhtiön asiakaskuntaan  kuuluu toimijoita muun muassa televiestinnän, autokaupan, kiinteistöjen ja asumisen aloilta.

“Videobot on kasvanut puolessatoista vuodessa kansainvälisesti merkittäväksi toimijaksi, ja ratkaisumme toimii yhtä lailla tuotteiden ja palvelujen esittelyn välineenä kuin poliittisten näkökulmien välittäjänä. Haluamme tulla videobottien Coca-Colaksi”, toteaa Mäenpää.

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Matias Mäenpää
Co-founder, Videobot
matias@videobot.com

Videobot

Videobot on uraauurtava suomalainen SaaS-startup, joka mullistaa verkossa tapahtuvat asiakaskontaktit yhdistämällä lyhytvideot ja chatbotit. Videobotin perustivat vuonna 2022 Anssi Kiviranta ja Matias Mäenpää, joilla on molemmilla vahva kokemus digitaalisista SaaS- ja kasvuyhtiöistä. Videobotin avulla yritykset voivat parantaa mitattavasti asiakaspolkujaan verkossa. Yhtiön ratkaisu rakentaa vaikuttavia asiakaskokemuksia yhdistämällä saumattomasti videosisällön ja interaktiivisen chatbot-teknologian.

Videobotilla on lähes 200 asiakasta yli 15 maassa. Yhtiön missio on mullistaa yritysten tapa vuorovaikuttaa asiakkaidensa kanssa ja viedä verkossa tapahtuvaa asiakasviestintää kohti vaikuttavampaa ja immersiivisempää tulevaisuutta, jossa täysin videoon perustuvat verkkosivut ovat arkipäivää. www.videobot.com