Tapahtumahotelliketju HUONE on nimittänyt kokeneita kasvuyritysjohtajia hallitukseensa

Musti & Mirrin entinen toimitusjohtaja ja yksi Siili Solutionsin perustajista auttamaan HUONEen kasvussa 10 uuteen kohteeseen seuraavan kahden vuoden aikana.

Tapahtumahotelliketju HUONE International on nimittänyt uuden hallituksen yhtiökokouksessaan tiistaina 7. marraskuuta. Kasvuyrittäjät Mika Sutinen ja Mika Mäkeläinen vahvistavat uutta hallitusta..

Sutinen nimitettiin vastikään Vuoden Liikemieheksi 2017 ja on siirtynyt Musti & Mirri -yhtiön toimitusjohtajan paikalta kokonaan hallitusammattilaiseksi.

““HUONEen pitkälle kehitetty konsepti on kiehtova, sillä se on sekä moderni, innovatiivinen että luo asiakkaalle vahvaa lisäarvoa,” sanoo Sutinen. “Uskon, että kokemukseni sekä suomalaisen liiketoimintakonseptin viemisestä kansainvälisille markkinoille että kompleksisten monilokaatioympäristöjen johtamisesta tuovat arvoa hallitustyöskentelyyn,” hän jatkaa.

Sarjayrittäjä ja HUONE Internationalin alkuvaiheen sijoittaja Mika Mäkeläinen on tunnettu yhtenä Siili Solutions Oyj:n perustajista. Hän aloittaa HUONEen hallitustehtävät tammikuussa.

“Alun perin sijoitin HUONEeseen, koska uskoin Evoniin ja hänen taitoihinsa,” sanoo Mäkeläinen. “HUONEen kasvaessa ja sen voittaessa haasteen toisensa jälkeen, kävi selväksi, että yrityksellä  on mahdollisuus radikaaliin kasvuun. Olen erittäin innoissani hallituspaikastani,” jatkaa Mäkeläinen.

Lisäksi Evon Söderlund luopuu hallituksen puheenjohtajuudesta, mutta jatkaa hallituksen jäsenenä ja HUONE Internationalin toimitusjohtajana. Hänen paikalleen hallitus valitsi Takeoff Partnersin Markko Vaarnaksen. Juuso Kokko (osakas) ja Jussi Söderlund (osakas) jatkavat kuusihenkisessä hallituksessa.

“Hallituksen jäsenet on valittu sen mukaan minkälaista osaamista tarvitsemme seuraavan kahden vuoden aikana HUONEen nopean kasvun saavuttamiseksi,” sanoo Söderlund. “Kansainvälinen kasvu, markkinointi, konseptin käyttöönotto, johtajuus ja palvelumuotoilu ovat osaamisalueita, joita tarvitsemme, ja Mika Mäkeläisen ja Mika Sutilaisen neuvojen avulla saavutamme tavoitteemme.”

Kiitän hallitusta luottamuksesta ja valinnastani puheenjohtajaksi. Olen innoissani hallituksen jäsenten monipuolisesta osaamispotentiaalista", sanoo Vaarnas. "Meillä on nyt laaja-alaista osaamista tukea yhtiön kasvua ja auttaa yhtiön johtoa uusien liiketoimintamahdollisuuksien hyödyntämisessä..” hän jatkaa.

Tapahtumahotelli HUONE on kasvanut 182 prosenttia konsernitasolla toimintavuonna 2016-2017. HUONE Singaporen toimipiste, joka avattiin helmikuussa 2017, on tuottanut positiivisen tuloksen vain kuusi kuukautta avaamisen jälkeen. Tämän seurauksena Huone jatkaa laajentumista pääkaupunkiseudulla sekä Singaporessa, ja tavoitteena on avata kymmenen uutta kohdetta maailmanlaajuisesti seuraavan kahden vuoden sisällä.

Lisätietoja:

Kuvia medialle

Evon Söderlund, CEO
evon.soderlund@huone.events

Tapahtumahotelli Huone tarjoaa yksilölliset tapahtumaratkaisut yrityskokouksille ja -tapahtumille. Huoneen ainutlaatuisella verkkopalvelulla asiakkaat voivat varata, suunnitella, maksaa, mitata ja hallinnoida tapahtumiaan tapahtumakoordinaattorin tuella. HUONE International toimii Helsingin Jätkäsaaressa, lisätietoja www.huone.events/fi/