Uusi kotimainen virtuaalinen kauneuskonsultti Glamlin

Glamlin on uusi verkossa toimiva kauneudenhoitopalvelu, joka tarjoaa asiakkailleen täysin personoidun ostokokemuksen yhdistämällä asiantuntijaosaamisen, keinoälyn ja laajan tuotevalikoiman, johon kuuluu mm. Clarins, L’Anza ja Lumene. Glamlin on suunnattu erityisesti kiireisille naisille, jotka haluavat kauneudenhoitotuotteet helposti kotiin kuljetettuina.

Glamlin keskittyy kauneusongelmien ratkaisemiseen ja auttaa asiakasta löytämään tarvitsemansa tuotteet, oli kyse sitten meikeistä, hiuksista tai ihonhoidosta. Lisäksi palvelu neuvoo kauneudenhoitotuotteiden käytössä ajasta ja paikasta riippumatta.

Kauneustuotteita ja niiden yhdistelmiä on ääretön määrä ja sopivien tuotteiden valitseminen on monelle haaste. Glamlin auttaa löytämään juuri yksittäiselle henkilölle parhaiten sopivat kosmetiikkatuotteet laajasta brändivalikoimasta”, kertoo Glamlinin toimitusjohtaja ja perustaja Anna-Riitta Vuorenmaa.

Virtuaalinen kauneuskonsultti toimii Facebook Messenger -sovelluksessa chatbottina, ja perustuu Glamlinin kehittämään keinoälyyn.

Miten Glamlin sitten toimii? Asiakas täyttää älypuhelimessaan tai verkkosivuilla Glamlin-kauneusprofiilin, jonka jälkeen virtuaalinen kauneuskonsultti valitsee valikoiman hänen ihotyypilleen, hiuksilleen, tyylilleen ja budjetilleen sopivia tuotteita. Tuotepaketti toimitetaan asiakkaalle, jonka jälkeen hän voi valita haluamansa tuotteet ja palauttaa loput takaisin ilmaiseksi. Keinoälyn ansiosta jokainen asiakas saa henkilökohtaisia kauneudenhoitoneuvoja ja juuri hänelle parhaiten sopivat tuotteet.

Glamlin mahdollistaa Lumenelle uuden ja mielenkiintoisen markkinointikanavan, joka lisäksi tarjoaa arvokasta dataa meidän tuotteistamme ja niiden käyttökokemuksista asiakaspalautteen kautta kerätyn tiedon perusteella.” kommentoidaan Lumenelta. Clarinsin Brand Manager, Outi Ahto puolestaan sanoo että, ”Glamlin on mahdollistanut brändillemme uuden, entistä ajankohtaisemman tavan puhutella ja tavoittaa kosmetiikan käyttäjiä. Odotamme mielenkiinnolla yhteistyön tuomia positiivisia vaikutuksia.

Tällä hetkellä Glamlin käyttää hyväkseen kaikille tuttua Facebookin Messenger-sovellusta, ja tulevaisuudessa oppiva keinoäly tulee hoitamaan suurimman osan asiakaspalvelusta automaattisesti. Tämän vuoden alusta Glamlinin pilottivaiheella on ollut jo satoja käyttäjiä joiden avulla palvelua on kehitetty eteenpäin.

Press kit

Anna-Riitta Vuorenmaa
Toimitusjohtaja ja perustaja, Boxie Oy
anna@glamlin.fi

Tietoja yrityksestä:

Glamlin on kauneuteen keskittyvä ecommerce-startup, joka tekee kosmetiikan löytämisestä, ostamisesta ja käytöstä mahdollisimman helppoa ja mukavaa yhdistämällä henkilökohtaisen kauneuskonsultin, älykkäät algoritmit ja huipputuotteet. Glamlin on helsinkiläisen vuonna 2016 perustetun kasvuyritys Boxie Oy:n uusi palvelu. Toinen yrityksen jo olemassa oleva palvelu on erittäin suosittu Bette Box.