Uusi sovellus avaa palkkatason ja antaa käyttäjälleen mahdollisuuden keskustella anonyymisti rekrytoijien kanssa

Meet Frank on valittu Slushin viralliseksi työnvälityssovellukseksi

Startup-yritys Meet Frank tuo Suomeen täysin uudenlaisen rekrytointisovelluksen, joka yhdistää huippuosaajat heitä etsiviin yrityksiin. Palvelussa käyttäjä voi anonyymisti vastaanottaa työtarjouksia ja nähdä tarjottujen tehtävien palkkatason. Virossa sovelluksesta tuli kuukaudessa maan toiseksi suurin rekrytointipalvelu digi- ja ohjelmisto-osaajille.

Meet Frank on virtuaalinen uraohjaaja, jonka tavoitteena on lisätä työnhaun läpinäkyvyyttä ja mahdollistaa passiivisten työnhakijoiden osallistumisen työmarkkinoihin. Palvelun päätavoite ei ole saada talentteja vaihtamaan työpaikkaa, vaan näyttää, millaisia kiinnostavia uravaihtoehtoja voisi olla tarjolla ja millä ehdoilla.

“Perinteinen työnhaku alkaa olla historiaa. Halutuimmat työntekijät eivät hae aktiivisesti töitä ja rekrytoivat yritykset tarvitsevat työkalun huippuosaajien tavoittamiseen tehokkaasti. Suomalaisten rekrytoijien tulee olla aiempaa aktiivisempia löytääkseen parhaat talentit. Meet Frankissä on mukana yrityksiä jo 23 maasta ja suomalaisyrityksiä yli 100. Odotamme saavamme tuhansia uusia käyttäjiä sovellukselle ensi viikon Slushissa”, kertoo yksi Meet Frankin perustajista, toimitusjohtaja Kaarel Holm.

Sovelluksen käyttöönotto on helppoa: käyttäjän täytyy vastata muutamaan kysymykseen liittyen nykyiseen työtehtävään, tulevaisuuden toiveisiin ja palkkatasoon. Tämän jälkeen sovellus tarjoaa sopivia työtehtäviä anonyymille käyttäjälle.

Ensi viikolla pidettävä kasvuyritystapahtuma Slush on valinnut Meet Frankin viralliseksi työnvälityssovellukseksi muuttaakseen Suomen työnhakumarkkinan. “Slushin kävijöistä yli kolmannes ei aktiivisesti etsi uutta työpaikkaa, mutta on kiinnostunut niistä. Meet Frank on ensimmäinen ratkaisu vastaamaan tämän passiivisen työmarkkinan tarpeisiin”, kertoo Slushin toimitusjohtaja Marianne Vikkula.

Meet Frank lanseerasi palvelunsa Virossa syyskuussa ja keräsi ensimmäisen neljän viikon aikana yli 7500 käyttäjää. Isoimpia asiakkaita Virossa ovat muun muassa Swedbank, Telia ja Tallink.

Sovelluksen käyttö on työnhakijoille ilmaista.

Työnhakijoille Meet Frank -sovellus puhelimeen: iOS / Android.

Työnantajille: www.meetfrank.com

Lisätiedot:

Kuvia medialle

Anton Narusberg, CTO
anton@meetfrank.com

Meet Frank makes it easy to discreetly see who wants to hire you and what they’re willing to pay. Get private job offers from top companies based on your skill set and experience. Meet Frank is not another boring job search app. With Meet Frank, companies apply to you. The company was founded in 2017 in Tallinn, and currently operates in Estonia and Finland.