Uusi terapiateippi mahdollistaa tehokkaamman itsehoidon – satojen fysioterapeuttien käyttämä innovaatio nyt myös kuluttajien käyttöön

6D Tapen innovaatio mahdollistaa kudoksen liikuttamisen ja takaa näin paremman hoitotuloksen

Kotimaisen 6D Tapen valmistaman terapiateipin ainutlaatuisuus piilee teipin pinnassa olevissa kahvoissa, joiden avulla kudosta voidaan liikuttaa helposti useaan suuntaan. Kuluttajille suunnatut valmiit tuotepaketit mahdollistavat entistä tehokkaamman itsehoidon.

Teipin avulla potilas voi itse liikuttaa ihonalaisia kudoksia samalla aktivoiden imusuonistoa. Toimenpiteen vaikutuksesta kudoksissa oleva neste pääsee virtaamaan imusuonistoon. Samalla käsittely poistaa turvotusta, pehmentää arpikudosta ja vähentää kipua.

“Teipin avulla kudoksia voi liikuttaa moneen eri suuntaan samaan aikaan – vastaavanlaista liikettä ei ole mahdollista tehdä käsin. Hoidon jälkeen imusuonisto työskentelee automaattisesti vielä 3-4 tuntia”, kertoo 6D Tapen fysioterapeutti Jussi Karkela.

Vaikka moni fysioterapeutti kannustaa itsehoitoon käyntien jälkeen parhaimman hoitotuloksen saamiseksi, usein potilaat kokevat sen vaikeaksi. 6D Tapen teipin avulla itsehoito on helppoa, eikä potilaan tarvitse koskea hoidettavaan alueeseen.

“Monet teipin käyttäjät ovat kehuneet teipin vaivattomuutta: kahvaan on helppo tarttua eikä teippi ärsytä ihoa. 6D Tapen teippi mahdollistaa itsehoidon ennennäkemättömällä tavalla”,  kertoo Karkela käyttäjien kokemuksista.

Suomen olympiakomitean urheilufysioterapauttinakin toimineen Seppo Pehkosen mukaan itsehoito ja siihen rohkaiseminen on tärkeä osa fysioterapeutin tehtävää. Terapeutin tekemä yksittäinen hoito harvoin itsessään parantaa mitään vaivaa, vaan paranemisen ytimessä on jatkuva toiminta. Esimerkiksi arpien paranemisprosessissa itsehoidon merkitys on suuri: kudoksen liikuttaminen ehkäisee arpikudoksen kiinnittymistä alla olevaan kudokseen ja pitää arven pehmeänä.

“Itsehoito on todella tärkeä osa kuntoutusta, mutta ihmisten on vaikea saada se osaksi omaa arkea. Erilaiset apuvälineet kuten teipit helpottavat hoitamista, mutta toimivat myös muistuttajana”, Pehkonen kiteyttää.

Tapani Taskinen
Toimitusjohtaja, 6D Tape Oy
tapani.taskinen@6dtape.com

Media kit