Yhdysvaltalainen HR-alan menestysyhtiö Deel nimitti uudet Suomen liiketoiminnan johtajat

HR-alan kasvuraketin Deelin Suomen myyntijohtajana toimii jatkossa Erkko Puranen. Suomen ja Tanskan maajohtajaksi nimettiin tanskalainen Nicolai Dam Hansen.

Yhdysvaltalainen HR-alustateknologian ja kansainvälisen palkkauksen pioneeri Deel on nimittänyt uuden johdon Suomeen. Suomen maajohtajana on aloittanut tanskalainen Nicolai Dam Hansen, joka johtaa myös Tanskan-yksikköä. Suomen myyntijohtajana toimii jatkossa Erkko Puranen.

Vuonna 2018 perustettu Deel on maailman nopeimmin kasvavia kasvuyrityksiä. Tänä vuonna yrityksen arvo nousi yli 12 miljardiin dollariin. Yritykset voivat huolehtia Deelin työkalulla HR-toiminnoistaan ympäri maailman ja esimerkiksi palkata työntekijöitä helposti yli maarajojen. Deelin teknologialla yritykset voivat hoitaa palkkajärjestelyt, HR-palvelut, lainsäädännön ja muut edut ja hyödyt, joita tarvitaan globaalin tiimin palkkaukseen ja hallinnointiin.

Puranen on toiminut Deelillä reilut puolitoista vuotta myynnin parissa. Hän on aiemmin urallaan työskennellyt muun muassa teknologiayritys Hewlett Packardilla ja ohjelmistoyritys SAP:lle.

“Deelillä on Suomessa jo yli 100 asiakasyritystä, kuten RELEX Solutions, ja lähden innolla kasvattamaan toimintaamme entistä suuremmaksi. Monet suomalaiset yritykset löytäisivät ratkaisun työntekijäpulaan siirtämällä katseensa kansainväliseen rekrytointiin, joka ei ole koskaan aiemmin ollut näin helppoa. Etätyöskentelymalli mahdollistaa työvoiman löytämisen ympäri maailmaa, ja onneksi monet suomalaiset yritykset ovat ymmärtäneet sen”, sanoo Puranen.

Dam Hansenilla on vahva tausta globaalien teknologiajättien parissa. Hän on aiemmin toiminut muun muassa LinkedInin Pohjoismaiden-yksikössä kehittämässä yrityksen myyntiä ja strategiaa. Ennen Deeliä Dam Hansen työskenteli pilvipalvelutalo Oktalla Isossa-Britanniassa.

“Olen iloinen ja ylpeä siitä, että pääsen osaksi Deelin kasvua Suomessa. Suomi on pieni maa, jossa on monilla aloilla osaajapula, ja sen ratkaisemiseen tarvitaan ulkomaista työvoimaa. Deelin kautta yritykset löytävät kovan luokan osaajia päivissä, esimerkiksi IT-alalla, jossa on tällä hetkellä tarjolla poikkeuksellisen paljon osaavaa  työvoimaa”, sanoo Dam Hansen.

Kuvat medialle

Erkko Puranen
Suomen myyntijohtaja, Deel

erkko.puranen@deel.com

Deel

Deel on maailman johtava HR-säännöksiin ja palkanlaskentaan erikoistunut yritys, joka auttaa yhtiöitä palkkaamaan kenet vain, mistä vain. Deelin teknologia tarjoaa yrityksille palkkajärjestelyt, HR-palvelut, lainsäädännön, ja muut edut ja hyödyt joita tarvitaan globaalin tiimin palkkaukseen ja hallinnointiin.

Deelin järjestelmän avulla kuka vain voi itsenäisesti palkata työntekijöitä 150 maassa, jokaisen maan lainsäädäntö huomioonottaen – koko prosessi vie vain minuutteja. Yli 250 verotuksen, lainsäädännöön, kirjanpidon ja liikkumisen asiantuntijan avulla Deelin asiakkaat voivat valita kattavasta sopimuspohjapankista sopivan sopimuksen, ja se voidaan lähettää allekirjoitettavaksi yhdellä klikkauksella. Palkat voidaan maksaa 120 eri valuutalla.

Deelin perustivat vuonna 2019 Alex Bouaziz ja Shuo Wang Yhdysvaltojen San Franciscossa.

Lisätietoja: deel.com