PC-luokka langattomasti liikkeelle SANAKOn, Mikrologin ja Toshiban yhteistyönä

Yhteistyön tuloksena SANAKOn langatonta opetusteknologiaa edustavat ohjelmistoratkaisut SANAKO Study 500 ja Study 1200 yhdistyvät Mikrologin tehokkaaseen ja liikuteltavaan PC-vaunuun ja Toshiban kannettaviin tietokoneisiin, joiden avulla oppilaitoksissa on mahdollista soveltaa uutta teknologiaa ilman tilarajoituksia. Ensimmäiset liikkuvat IT-luokkaratkaisut on toteutettu Tampereen Klassillisessa lukiossa. SANAKO-opetusohjelmistot antavat opettajalle monia mahdollisuuksia hallita opetustilannetta Sanakon uudet opetusohjelmistot täydentävät opettajan ja oppilaiden välistä vuorovaikutusta verkotetuissa oppimisympäristöissä, myös langattomissa ympäristöissä (tietyin rajoituksin). Opettaja ohjaa ja tukee oppilaita monipuolisten luokanhallintatyökalujen avulla, ja oppilaat saavat nauttia innostavasta nykyteknologiasta opetustilanteen ehdoilla. Koska ohjelmistojen rakenne on modulaarinen, niitä on helppo mukauttaa erilaisiin opetustilanteisiin ja -sisältöihin kuten myös eri tasoisten ja kokoisten opetusryhmien tarpeisiin. SANAKO Study 500 on ihanteellinen ratkaisu kaikkien aineiden tietokoneavusteiseen opetukseen. Opettajajohtoinen Internetin selaaminen, tiedostojen ja sovellusten kanssa työskentely, äänen ja tekstin avulla viestiminen ja oppilaskoneiden hallintatoiminnot tehostavat asioiden mieleenpainumista. SANAKO Study 1200 uudistaa kielenopetusta soveltamalla hyväksi havaittuja opetusmuotoja uusin välinein. Internet linkittää oppimistilanteet elävään elämään, digitaalinen nauhuri haastaa oppilaat suulliseen tuotokseen, pari- ja ryhmäkeskustelut on helppo toteuttaa ja tasokas äänenlaatu auttaa keskittymään kuuntelutilanteessa. Mikrologin langaton PC-vaunu kulkee minne vaan Uusi IT-luokka koostuu langattomalla tukiasemalla täydennetystä PC-vaunusta sekä SANAKO Study 500 -opetusohjelmistosta. Helposti liikuteltavan Mikrologin PC-vaunun ansiosta teknologia-avusteinen opetus on mahdollista missä vain tilasta riippumatta. PC-vaunussa voidaan helposti kuljettaa Toshiban 6 - 24 kannettavaa tietokonetta, jotka on helppo yhdistää tietoverkkoon langattoman WLAN -verkon avulla. Uusinta teknologiaa soveltava opetusympäristö on käyttövalmis alle kymmenessä minuutissa! Kun tietokoneita ei tarvita, niitä on turvallista säilyttää ja ladata lukittavassa PC-vaunussa. Huoletonta mobiilikäyttöä Toshiba EasyGuardin avulla Toshiba EasyGuard -toiminnot parantavat tietoturvaa, edistävät järjestelmän suojausta ja helpottavat yhteyksien muodostamista. Tässä tulevaisuuden tietokoneratkaisussa yhdistyvät optimaalisen liitännän ja turvallisuuden mahdollistavat tekniikat, Toshiban vahinkoja ehkäisevät innovaatiot sekä kehittyneet ohjelmistotyökalut, jotka takaavat huolettoman mobiilikäytön. Kannettavat tietokoneet, joissa on Toshiba EasyGuard -ominaisuuksia, kuten kiintolevyn suojaus, sormenjälkitunnistimet, roiskeenkestävät näppäimistöt ja ConfigFree takaavat turvallisen ja huolettoman mobiilikäytön. Lisätietoja: SANAKO Oy: Kimmo Kärpijoki, Product Support Services Manager, 02 2166 500; sähköposti: kimmo.karpijoki@sanako.com Mikrolog Oy: Martti Uolamo, aluepäällikkö, 0424 740 503; sähköposti: martti.uolamo@mikrolog.fi Toshiba Europe GmbH: Kari Keskinen, National Sales Manager, 09 2510 7275; Sähköposti: kari.keskinen@toshiba-teg.com SANAKO Oy SANAKO on erikoistunut kielistudioiden, multimediaa hyödyntävän opetusohjelmistojen, virtuaalioppimistuotteitten ja verkossa tapahtuvan yhteistoimintatyökalujen myyntiin ja lisensointiin koulutussektorille ja yrityksille maailmanlaajuisesti. Yritys on yksityisessä omistuksessa ja työllistää noin 80 henkeä. Arvioitu liikevaihto vuonna 2006 on noin 12 MEUR. Myynnistä noin 96 % menee vientiin. SANAKOn sijoittajaomistajat ovat Eqvitec Partners, Aboa Ventures, Keva ja Teleste. Yrityksellä on toimipisteet Turun lisäksi Vantaalla, Dubaissa, Leedsissä, Lyonissa, New Yorkissa ja Shanghaissa. Mikrolog Oy Oy Mikrolog Ltd on kotimainen tietotekniikka-alan markkinointi-, maahantuonti- ja valmistusyhtiö. Oy Mikrolog Ltd aloitti liiketoimintansa vuonna 1983 ja on saavuttanut vakiintuneen aseman Suomessa IT-alan kärkijoukossa. Liiketoiminta-alueemme ovat tietokoneiden myynti ja valmistus, mLOG asiantuntijapalvelut sekä OEM-laitevalmistus suomalaiselle teollisuudelle. Toshiba Europe GmbH Toshiba Europe GmbH:n Computer Systems Division on yksi johtavista mobiilien tietojenkäsittelyratkaisujen toimittajista. Maailman kahdeksanneksi suurimman tietokone- ja elektroniikkayrityksen Toshiba Corporationin kokonaan omistaman tytäryhtiön pääkonttori sijaitsee Neussissa, Saksassa. Toshiba Corporation valmistaa tieto- ja viestintäjärjestelmiä, elektroniikkakomponentteja, kuluttajatuotteita ja tehojärjestelmiä. Toshiban palveluksessa on yli 161 000 työntekijää, ja vuonna 2003 sen liikevaihto oli 53 miljardia dollaria. www.toshiba.fi